Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ReSpawn

Wat is een simpel/ subtiele manier om deze verantwoord te verhogen🤔
 
Wat is een simpel/ subtiele manier om deze verantwoord te verhogen🤔

De manier waarbij je het meeste controle hebt is het doseren van nitraat en fosfaat.
Verschillende merken hebben hier super handige flesjes voor ;)

Wat ik doe is regelmatig een mossel voeren, dat geeft in ieder geval de po4 een boost.
 
Wat is een simpel/ subtiele manier om deze verantwoord te verhogen[emoji848]
blokje diepvriesvoer per dag extra. dan hebben je dieren er ook nog wat aan.. hier ook een normale belasting en ben niet van plan veel meer vissen toe te voegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bedankt voor alle deze handige tips.
Ga er vandaag mee aan de slag.
 
No3 moet ook aangepakt worden.
 
Het boosten van No3 & Po4 is (zondag) begonnen (0,60ml & 0,80ml dagelijks).
3 dagen later niks meetbaar!
 
Een week later en eindelijk begint er iets (negatiefs/ positiefs)te gebeuren.

Temp: 26C
Sal: 1024
Ph: 8.2
Mg: 1560!
Ca: 400
Kh: 10
No2: 0
No3: 0,50+/_
Po4: 0,1

Mijn buiskoraal komt niet meer tevoorschijn en t zand begint bruine vlekken te krijgen:(
 
20180421_202138.jpg
 
😓 Po4 komt bij, No3 komt bij, en nu iets vinden om paarseflap te bestrijden🤕❗❗
 
Ja je heb iets te veel po4 bijgevoegd. Is nu namelijk veel te hoog.
Net zoals je Mg en kh of doe je dit bewust?

Niet bewust iig.
Heb gedosseerd zoals verteld is (heb zelfs om de dag gedaan ipv dagelijks).
Kh is vrijwijl altijd rond de 10.
Mg is aan de hooge kant maar zal n ander reden hebben. Dit word namelijk niet gedosseerd.
 
Zou dr nu zeker mee stoppen. En even kijken wanneer t gaat zakken.

Magnesium gaat nog wel even duren voor dit lager word. Word maar weinig van verbruikt. Een ww gaat een stuk sneller.

Maar als je dit niet toevoegd hoe kan het dan ooit zo hoog komen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zou dr nu zeker mee stoppen. En even kijken wanneer t gaat zakken.

Magnesium gaat nog wel even duren voor dit lager word. Word maar weinig van verbruikt. Een ww gaat een stuk sneller.

Maar als je dit niet toevoegd hoe kan het dan ooit zo hoog komen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dose:
Mg: 0ml
Ca: 8ml
Kh: 18ml

Ben sinds afgelopen weekend gestopt met Po4/ No3. sowieso om een indruk te krijgen wat het verbruik is (dagelijks meten), en om de flap weg te werken.
 
welk zout gebruik je? En heb je dit ook wel eens getest op magnesium?

Volgens mij heeft bijna iedereen nu flap... dagelijks afzuigen en t trekt wel weer weg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik maak gebruik van Reef Crystal.
Ff een tal dagen checken en weer meten kijken wat de parameters zeggen.

RC staat wel bekend om (hoge Mg).
Maar normaal kom ik rond de1400 met testen.


Maar er is ook goed nieuws, 2 van de gebleekte montys begint weer kleur te krijgen😉
 
Thnx Sneak.:)



Even wat anders; zijn er RSM-S leden (toevallig hier in mijn dagboek) aanwezig:confused:
Ik wil niet per definitie een heel nieuwe topic starten voor maar een korte vraag namelijk.

Ik vraag me af hoe anderen deze valve ingesteld hebben staan!?!!:confused::confused:
Screen Shot 2018-04-26 at 9.20.18 AM.jpg
Ik word tamelijk gek van dit ding.
De ene keer loopt het goed de ander keer veel lucht en een ander keer staat de bak bovenin helemaal vol, wat resulteert dat water via de nood bypass de sump in komt (dit terwijl er niks aan veranderd wordt)!! Echt irritant:mad:

Ik vindt het een waardeloos concept!!!!
 
Thnx Sneak.:)



Even wat anders; zijn er RSM-S leden (toevallig hier in mijn dagboek) aanwezig:confused:
Ik wil niet per definitie een heel nieuwe topic starten voor maar een korte vraag namelijk.

Ik vraag me af hoe anderen deze valve ingesteld hebben staan!?!!:confused::confused:
Bekijk bijlage 489356
Ik word tamelijk gek van dit ding.
De ene keer loopt het goed de ander keer veel lucht en een ander keer staat de bak bovenin helemaal vol, wat resulteert dat water via de nood bypass de sump in komt (dit terwijl er niks aan veranderd wordt)!! Echt irritant:mad:

Ik vindt het een waardeloos concept!!!!


Ik heb een Red Sea Max-E 260 met ook zo'n kraan.
Sinds 2 jaren heb ik alles nu in gebruik. In het begin ook wel wat zitten rommelen met het waterniveau in het overloopgedeelte.
Nu heb ik de kraan zo afgesteld dat het water net niet en net een beetje over de nood-overloop stroomt.
Dat waterniveau wijzigt niet veel. Af en toe een heel klein beetje dicht of open draaien, maar dat is dan echt millimeter werk.
Verder helemaal geen problemen met het systeem bij deze instelling.
Je hoort het water niet stromen.
 
Ik heb een Red Sea Max-E 260 met ook zo'n kraan.
Sinds 2 jaren heb ik alles nu in gebruik. In het begin ook wel wat zitten rommelen met het waterniveau in het overloopgedeelte.
Nu heb ik de kraan zo afgesteld dat het water net niet en net een beetje over de nood-overloop stroomt.
Dat waterniveau wijzigt niet veel. Af en toe een heel klein beetje dicht of open draaien, maar dat is dan echt millimeter werk.
Verder helemaal geen problemen met het systeem bij deze instelling.
Je hoort het water niet stromen.

Oke.

IK heb m zo ingesteld dat het bakje voor ongeveer de helft vol zit.
En heb onder een kraan gemonteerd om tegendruk te bouwen in de buis.
Maar soms zit alles plotseling helemaal vol (en komt niet door het bijvul systeem).

En het is echt wat je zegt, haarfijn (millimeter) werk;). Dat vind ik wel grappig. Een tikje teveel of e weinig en het resultaat is GROOT. Lol.
 
Update:
De PO4 blijft rond de 0.1 .
No3 gaat wat moeizaam maar laat die nu voor wat het is.

Zobra ik No3 doseer merk ik dat t zand bruin aanslaat en stukjes parsflap onstaat op het steen.

Ik ga dus richten op Po4 rond .3 te krijgen en wanneer deze stabiel is de No3 aan te pakken.
 
Bovenaan