Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Henkie wondje of wat anders?

Mrdutchfreak

ZeewaterForum lid
Goedemiddag,

Voor oud en nieuw zag ik een klein wondje(naar mijn idee) op de wang van Henkie. Dit leek per dag minder te worden maar nu ineens is het toch weer wat groter zo lijkt het.

Ik sta op het punt extra vissen toe te voegen maar wacht hier nog even mee totdat dit duidelijk is voordat het halve bestand straks gelijk ziek is.

Onderstaand een foto:
Wondje.jpg
Ingezoomed:
henkie2.jpg

Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

Henkie doet het verder prima en eet zijn buikje lekker rond aan alg en is ook nog steeds erg actief dus hij oogt niet ziek.

Waterwaardes waren goed. Nitriet was iets hoog maar dit kwam denk ik omdat ik teste voor de verversing(doe ik normaal altijd na de verversing)
 
Raar plekje idd. Geen idee wat t is maar over je waterwaardes ik neem aan dat je nitraat bedoeld ipv nitriet?
 
Ja nitraat(No3) excuses. zat nog lang niet in de buurt van de gevaren zone. Ben ik het zee water nog vrij nieuw maar een gezonde waarde zou tussen de 2-5mgl zitten? Ik zat tussen 2-4 mgl normaal en nu leek hij iets donkerder dus ik denk richting 4.
 
Toch even duidelijke foto's laten zien bij de winkelier maar die verwacht inderdaad een wondje door een scherpe steen of iets dergelijks dat niet goed geneest door een Jodium te kort in aquariums. Zeker omdat henkie ook nog zo actief rond zwemt en de waterwaardes goed zijn verwacht hij geen ziekte.

Op aanraden van de winkelier Vitalis alg voeding(mini marine grazer) gekocht, hier moet ik 2 a 3 druppels vitaminen(fishtamin) over doen.

Benieuwd of Henkie het ook gaat eten, Momenteel eet hij nog steeds zijn buik rond van de aanwezige alg. heb expres als die tijd me achterwand niet schoongemaakt zodat er genoeg alg voor Henkie is. Mocht hij dit niet eten kan ik altijd de alg van de achterwand weg halen zodat ik hem een soort van dwing.

Word vervolgd.
 
Waar ik al bang voor was gebeurt, Henkie heeft helemaal geen trek in de pallets want er is genoeg alg in de bak, Ondertussen had mijn zee-egel er 1 grote stofwolk van gemaakt ga dus maar snel me water weer verversen..

Ga ook niet al het alg weghalen want Henkie doet het verder prima en wil hem niet verhongeren want je leest vaak zat dat ze geen alternatief voedsel eten.

Poging 2: toevoegen aan het water ipv het voedsel. Zal er vanavond mee beginnen moest pas als de verlichting uit was.
 
Ik snap je niet helemaal. Waarom zou je een ww doen als je een beetje stof krijgt?

En dat hij alg eet is toch Goed?
 
Het is een pellet waar de vitamines in zaten getrokken. De bedoeling was dus dat Henkie die zou eten i.v.m. zijn wondje. Maar alleen de Egel at er van, maar de pellet word een spons en na contact van wat dan ook een stofwolk.
Henkie eet er niet van er verder nog geen vis in de bak is geheid een stijging in waardes die ik niet wil.

Uiteraard is het goed dat hij alg eet, hij oogt verder ook goed maar ik hoop zijn wond te kunnen genezen;)
 
Gister avond nadat de verlichting uit ging de druppels in het water gedaan(6 a 7 druppels per 50L). Net de verlichting waar aan gesprongen en Henkie zwemt weer druk rond maar het wondje is nog niet kleiner geworden.
Uiteraard zal dit even tijd nodig hebben. Zodra ik verbetering zie meld ik het!
 
Bovenaan