Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Red sea Reefer 170 Deluxe,Max of de kale versie

breaker

ZeewaterForum lid
Ik wil binnenkort beginnen met een zeeaquarium. Ben een beginner op deze gebied.

Ik wil de Red Sea Reefer 170 aanschaffen met Anemoon vissen en koralen en later andere vissen na een half jaar als het stabiel draait. Ik zat aan gele dokter vissen te denken. Wil geen anemoon omdat deze aan de wandel gaan en andere vissen kunnen op eten die ik later wil toevoegen.

Alleen weet ik niet welke ik moet kiezen de Deluxe versie met de Hydra 26 HD led verlichting of de kale versie met een losse Hydra 26 hd zonder beugel of een andere verlichting. Of de Max versie waar alles in zit dan ben ik gelijk klaar om de Aquarium te starten.

Kan iemand hier advies over geven?
 
Dokter(s) in een Reefer 170? Is bakje te klein voor, er zijn tal van kleinere visjes die even mooi zijn.

Mijn mening kale bak en naar wens al de rest.

Verlichting is ook eigen keuze, Led of T5 of Hybride.
 
De Hydra 26HD is een perfecte verlichting. Ik zou dan altijd voor de Luxe versie gaan.
 
Een gele dokter kan echt niet in zon bakje...minimaal een factor drie te klein.

en annemonen die andere vissen opeten? Ik heb dat nog nooit gehoord. Wel dat ze andere koralen netelen en daarmee vernielen.

mijn tip zou zijn om je eerst beter in te lezen betreft wat je houden wilt. Als je bepaalde vissen wilt houden moet je nu een aal een bapeeld formaat bak hebben. En de soort koralen die je wilt bepaalt grotendeels de verlichting die je nodig hebt.
 
Dokter vissen kunnen inderdaad niet. Hebben toch minimaal 400 liter nodig en dat vindt ik wat aan de grote kant.

Anemoon kunnen vissen eten als deze weinig of geen voedsel krijgen. Zelf Anemoon vissen die ziek of zwak zijn die geen beschermende slijmvlies meer hebben.

Het wordt de deluxe versie ik heb dan gelijk de mooie verlichting en de max versie heeft geen sump die moet ik los bij kopen.
Ik zit echt te twijfelen tussen koraal of anemoon. Ik ben bang dat de anemoon te veel aan de wandel gaat en zo misschien in de filter of pomp terecht komt. Of is dat onmogelijk?

Bestaat er ergens een lijst welke vissen bij mekaar gehouden kunnen worden en wat voor bak ze nodig hebben?
 
Bovenaan