Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Even voorstellen

kjhanson

ZeewaterForum lid
dag allemaal,
Ik ben Kevin en ik woon in het oosten van het land. Ik heb mijn hele leven een aquarium gehad en tot en dik jaar geleden heb ik een zee aquarium.
Ben begonnen gelijk met mijn zoon met een nano 30 liter bak, dan was het snel 60 ltr en nu heb ik 200 liter. Mijn zoon heeft nu sinds kort bijna 500 liter aquarium.
Eerlijk gezegd valt het mij niet tegen, anders dan malawi en tanganyika cichliden.
Ik wacht op mijn Triton resultaten, had wat problemen met het water (koper,aluminium, P en PO4) waren extreem hoog.
Als ik meer tijd heb zal ik wat fotos plaatsen.
gr
Kevin
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater bent begonnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is misschien ook wat: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101119 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!)
Ik zie dat je uit Vroomshoop komt. Van daaruit werd vroeger Het Zeeaquarium uitgebracht.

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Wat wil je gaan houden? Heb je al wat foto's?


Veel aquariumplezier gewenst :)
 
Peter - RMS S 400

Hallo allemaal.

Mijn naam is Peter.

Half jaar geleden begonnen met de hobby met een klein aquarium (107 Liter) met het boekje van Tanne in de hand en veel struinen op de div. forums. Natuurlijk.. dit forum bleek toch wel een enorm bron van inspiratie. Enfin, om een lang verhaal kort te houden. Ik ben verslaafd en inmiddels ook heel snel overgestapt naar een groter aquarium. Het werd een gebruikte RSM S 400 (T5) opgedoken in België. Man wat een toestand om zo'n ding te vervoeren.

Wat problemen gehad met het glas maar dat is gelukkig allemaal goed gekomen. Moeten lullen als brugman om iemand hier een middag op los te laten maar nagenoeg alle ellende is er uit. Hier een succesvolle mega snelle start in kunnen doen met een combinatie van Microbolift en Nite-out, Real Reef rock, levend zand (en klein stukje levend steen in de sump). Alles lekker overgezet en de vissen en koralen zijn helemaal in de nopjes sinds hun nieuwe onderkomen de afgelopen 2 maanden.

Mijn setup is inmiddels:

Redsea Max S 400 (T5 outvoering)
Deltec Skimmer
Eheim pomp
Taco koeler
Potfilter
Algen Scrubber (plus pomp)
Coral Box Wifi Dosing pump (Ati Essentials)

IMG_2586.JPG

IMG_2513.jpg
Enfin, iedereen heel veel plezier en succes met deze hobby.
Allen een fijne jaarwisseling en happy Reefing toegewenst.

Groeten,

Peter
 
Sorry Kevin,

Niet zo handig van mij maar doe per ongeluk mijn voorstel rondje in jou onderwerp.

Heel veel plezier en succes met de hobby toegewenst!
 
hello Tanne,

Jou boek heb ik vanaf het begin en ben er erg blij mee.

Ik heb wat pech gehad met het water waardes, en nu wacht ik op mijn Triton resultaten, best spannend want ik heb alles aan gedaan wat Triton in mijn vorige test geadviseerd hebben. De koper,Aliminium, P en PO4 waren extreem hoog.

Als ik meer tijd heb zal ik een paar fotos plaatsen. Ik moet eerst beetje rondsnuffelen hier en de weg een beetje vinden.
gr
Kevin

Leuk dat je met zoutwater bent begonnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is misschien ook wat: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101119 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!)
Ik zie dat je uit Vroomshoop komt. Van daaruit werd vroeger Het Zeeaquarium uitgebracht.

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Wat wil je gaan houden? Heb je al wat foto's?


Veel aquariumplezier gewenst :) [/QUOTE]
 
Bovenaan