Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ctenochaetus flavicauda met Acanthurus achilles

Matthijs.

ZeewaterForum lid
Iemand enig idee of deze 2 soorten bij elkaar kunnen zonder elkaar het leven moeilijk te maken?
De achilles wil ik later kost wat kost nog toevoegen maar als deze onmogelijk samen kunnen ga ik het idee van de flavicauda laten vallen.

Grtz,
Matthijs
 
Dit zou geen probleem moeten zijn mits je bak groot genoeg is. Houd er wel rekening mee dat de ctenochaetus in het begin agressief kan reageren, wat stress opleverd met daarbij een grotere kans op een witte stip uitbraak. Om een zo groot mogelijke overlevingskans voor de achilles te creëren zou ik het dus niet aanraden. Beter om de flavicauda later of tegelijk in te brengen met de achilles.
 
Alle tips van Bjorn kloppen helemaal.
Mijn tip: Laat de Achilles lekker zwemmen waar deze hoort en ga geen geld verspillen, hoe mooi deze ook is.
Deze is gewoon onhoudbaar en steeds ziek.

Waar in Nederland zwemt er nog 1 rond?
 
Dit zou geen probleem moeten zijn mits je bak groot genoeg is. Houd er wel rekening mee dat de ctenochaetus in het begin agressief kan reageren, wat stress opleverd met daarbij een grotere kans op een witte stip uitbraak. Om een zo groot mogelijke overlevingskans voor de achilles te creëren zou ik het dus niet aanraden. Beter om de flavicauda later of tegelijk in te brengen met de achilles.
Ik heb een stekken/quarantaine bak dus op zich kan ik steeds de flavicauda hierin onderbrengen de tijd dat de achilles het goed doet in de hoofdbak, omgekeerd kan ook natuurlijk.De bak is 200x80x70 dus geen idee of dit groot genoeg zou zijn voor deze 2 samen.
Alle tips van Bjorn kloppen helemaal.Mijn tip: Laat de Achilles lekker zwemmen waar deze hoort en ga geen geld verspillen, hoe mooi deze ook is.Deze is gewoon onhoudbaar en steeds ziek.Waar in Nederland zwemt er nog 1 rond?
Zijn nochtans tal van dagboeken waar ik een achilles heb zien rondzwemmen. Of deze het langere tijd goed doen is natuurlijk wel de vraag.Dat deze vis moeilijk te houden is begrijp ik maar al te goed maar ik ben er van overtuigd (misschien helemaal onterecht?) dat deze vis veel meer kansen heeft in een bak die niet overbevolkt is en waar hij al eens een baantje kan trekken dan in een 1m bak vol dokters..Een kennis van me had vroeger een Achilles die het super deed, was wel een bak van 2m op 2m maar hier zwommen andere dokters in en vormde geen enkel probleem.Misschien geluk? Wie zal het zeggen..Nog iemand een mening hieromtrent?Grtz,Matthijs
 
Klopt, ook ik heb het met mijn ervaring van meer dan 30 jaar geprobeerd, meermalig.
Zeker toen ik een 3 mtr x 1 mtr bak had.
In alleen een vissenbak geef ik het een kans omdat je hem dan makkelijker kan behandelen omdat deze vis vaak ziek is.

van de 100 exemplaren die in Nederland verkocht worden blijft er misschien 1 in leven.
 
Enig idee waar de flavicauda te verkrijgen is ? Hier in België nog maar 1 keer gezien [emoji22]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bestellen bij je favoriete winkel.
Is over het algemeen redelijk goed leverbaar, maar komt in kleine batches binnen bij de groothandels, dus geen constante voorraad. Komen van erg ver weg (uit Fiji en omstreken) vandaar.

Prijs kan wel erg verschillen per batch en per groothandel.
De mijne komt bij De Jong vandaan. Prijs viel toen (halfjaartje geleden) best mee. Had gerekend op ~160,- euro, maar was uiteindelijk 120,-.

Paar maanden later vertelde dezelfde winkelier mij dat ie er bijna bij een andere groothandel (TMC) nog had besteld omdat hij de mijne destijds zo mooi vond. Gelukkig had hij net op tijd gezien dat ze ~250 euro verkoop hadden moeten gaan kosten en heeft ie ze toch maar niet over laten komen.

Dus, een goeie winkelier, geduld en geluk, dan vindt je er wel een.
 
Momenteel bij De jong niet op stock en ook op 2 transshippinglijsten niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dus gewoon bestellen maar geduld hebben is een sponsor:p
 

Bijlagen

  • IMG_2491.jpg
    IMG_2491.jpg
    52,5 KB · Weergaven: 56
Geduld is een schoone zaak :cool:
 
Bovenaan