Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dwergkeizer trekt zich terug

Bas72

ZeewaterForum lid
Sinds twee dagen trekt mijn dwergkeizer (bispinosa) zich terug achter de stenen en laat zich niet meer zien, zelfs niet bij het voeren. Hij zit pas kort in de bak, sinds 6 december. Tot voor kort zwom hij samen met mijn gele dokter door de bak, druk op zoek naar algen.

Moet ik me zorgen maken? Ik las ergens dat ze wel eens met gif worden gevangen en dat zich dat dan na een paar weken openbaart.

De garnalen, overige vissen en de anemoon doen het op het oog prima.

Recente veranderingen:
- koppel royal gramma’s toegevoegd
- flinke pluk cheato wier in wierenfilter erbij
- copapods toegevoegd

Een aantal waterwaarden:

Nitriet 0
Nitraat 0,7
Fosfaat 0,1 (aan de hoge kant, voer nu minder en zet dan stromingspomp uit)
KH 7,7
 
Dat had ik inderdaad gezien, maar na twee dagen wennen heeft hij meer dan een week volop door de bak gezwommen, algen plukkend van het steen. Nu laat hij zich zelfs niet meer zien bij het voeren, vandaar mijn zorg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Aquarium is 120 bij 55 bij 50 waterhoogte.
Mijn vissenbestand is (nog) beperkt:
- gele dokter
- 2 maal ocellaris
- 2 maal royal gramma
- zandhapper
En de bispinosa...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Oke ziet er al prima uit volgens mij gewoon beetje geduld hebben en afwisselt voeren vooral algen bij deze soort uiteraard , En komt de vis te voorschijn bij het voeren? en merk je iets op aan de vis grauw van kleur?
 
Ik heb mijn bispinosa al een paar jaar en die was altijd aanwezig, tot een paar weken geleden. Hij liet zich niet meer zien, at niet mee en als ik hem wel even zag viel mij op dat de kleuren iets anders waren dan normaal. Dit heeft ruim een week geduurd en ik dacht dat hij dood zou gaan. Uiteindelijk is hij weer de oude geworden. Geen idee waar het door kwam, misschien een knokpartij geweest.
 
Dat geeft dan toch weer hoop. Dank voor jullie reacties.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goed nieuws! De bispinosa laat zich weer zien! Zijn kleuren zien er goed uit en hij zwemt weer volop. Blij mee!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan