Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat is dit?

BertenV

ZeewaterForum lid
Weet iemand wat dit is en hoe ik het er uit kan krijgen?
De 'plantjes' in de vorm van een veer (zijn dat gorgonen? ) beginnen overal uit te komen en de 'plantjes' met ronde bladeren groeien ook nogal snel.

20171216_135857.jpg20171216_135911.jpg
 
Zijn allemaal wieren. De eerste is caulerpa, tweede weet ik niet. Als je niet wilt dat dit je bak overwoekerd dan moet je nu verwijderen. Wel oppassen dat het niet in kleine stekjes afbreekt want dan heb je een zeer grote kans dat elk stukje weer opnieuw uitgroeit.

Zelf geen ervaring mee, maar wel over gelezen
 
2e foto is Halimeda, dat zijn kalklagen , is een mooi plantje dat wel calcium verbruikt maar echt het behouden waard is. Als je zo'n blaadje afknipt en laat drogen zul je zien dat het helemaal wit wordt.

QUOTE=BertenV;1351120]Weet iemand wat dit is en hoe ik het er uit kan krijgen?
De 'plantjes' in de vorm van een veer (zijn dat gorgonen? ) beginnen overal uit te komen en de 'plantjes' met ronde bladeren groeien ook nogal snel.

Bekijk bijlage 484561Bekijk bijlage 484562[/QUOTE]
 
Bedankt voor de info Ramhorst,

Zal ik doen bedankt.

Groeten
Bert

Zijn allemaal wieren. De eerste is caulerpa, tweede weet ik niet. Als je niet wilt dat dit je bak overwoekerd dan moet je nu verwijderen. Wel oppassen dat het niet in kleine stekjes afbreekt want dan heb je een zeer grote kans dat elk stukje weer opnieuw uitgroeit.

Zelf geen ervaring mee, maar wel over gelezen
 
Janos,

Klopt helemaal, sommige bladen worden idd wit. Bedankt.

Groeten
Bert

2e foto is Halimeda, dat zijn kalklagen , is een mooi plantje dat wel calcium verbruikt maar echt het behouden waard is. Als je zo'n blaadje afknipt en laat drogen zul je zien dat het helemaal wit wordt.
 
Bovenaan