Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Fosfaat in osmosewater

Brampje

ZeewaterForum gebruiker
Na een lab test opgemerkt dat er 0.01mg/l fosfaat in het osmosewater overblijft bij osmosewater van 0 TDS na (2!) DI-hars filters.
Blijkbaar blijft er na het DI-hars dus steeds nog een zeer lage hoeveelheid fosfaat over welk overigens niet hinderlijk is.

Nu vroeg ik mij echter af of een silicaatfilter bijschakelen deze wel zou teug brengen tot 0? Hoewel op de site te lezen valt dat het beter is een DI hars filter te gebruiken dan een silicaatfilter omdat deze ook al fosfaat zou verwijderen. (echter niet tot 0)
 
Mmmmmm, ik zou er niet van wakker liggen en zo laten, tenzij je een fosfaat probleem hebt maar dat is niet zo te lezen?

Je zou eens aangekocht osmosewater moeten testen wat daar soms inzit van fosfaat:(
Wat niet wilt zeggen dat het zou mogen.
 
Ook bij een hars vindt er geen volledige reductie plaats. De waardes zullen verder worden teruggebracht en met de meeste testen wellicht niet of nauwelijks meetbaar zijn. Eventuele waardes welke nog worden gemeten worden beïnvloedt door o.a. de samenstelling van het toevoerwater, het volume aan hars, de snelheid waarmee het water er doorheen gaat en de hoeveelheid water welke er al doorheen is gegaan. Een DI-filter zal voor de meeste al voldoende zijn. Het membraan houdt het meeste al tegen, een DI-filter reduceert het verder. Hier kan je nog het silicaatfilter achter zetten voor nog verdere reductie maar ook hier voor geld dat het reduceert.
 
Bovenaan