Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

een paar vraagjes

patty776

ZeewaterForum lid
Hallo,
ik ben vorig jaar met een 60 ltr bakje begonnen van iemand over genomen achteraf was dat 1 bak ellende veel te hoog fosfaat en nitraat vis bestand wat niet correcte was noem maar op mijn eerste stappen toen was verder gaan met alleen de kappersgarnaal en de zee-egel
de clownvis de dwergkeizer en de mandarijnpitvis ergens anders onder gebracht.
Begin januarie overgestapt op een lido 120 met sump de koraaltjes die ik toen had waren bruine oortjes vingerleder keniaboompje 2 soorten paddestoelleder deze staan sinds half februarie ook in de lido daarbij nog een andere soort oortjes toegevoegd.
helaas vlak na het overzetten van de koraaltjes de zee-egel en de kappersgarnaal stierf mijn moeder onverwachts mijn dochter die al in een depressie zat raakte daardoor compleet van slag en heeft zelfs geprobeerd zichzelf van het leven te beroven en is daarom in een woongroep geplaatst. Ikzelf ben daardoor flink overspannen geraakt en de dood van mijn vader begin sept heeft aan mijn herstel ook geen goed gedaan. en heb ik de bak laten draaien met alleen maar aanvulling van osmose water.
half okt ben ik weer met een beetje moed nadat ik erg getwijfeld heb of ik deze bak door zou gaan zetten toch maar weer begonnen met de waardes terug te brengen had erg veel last van draadalg fosfaat stond op 1 en nitraat onmeetbaar hoog
inmiddels heb ik het nitraat terug naar 5 en de fosfaat terug naar 0.04 echter heb ik nog steeds last van algengroei ik heb inmiddels bijna nauwkeurig wat vis toegevoegd
ik doe wekelijks een waterwissel van 20 ltr

1 salarias ramosus
1 pictichromis porphyrea
2 Dascyllus Trimaculatus
en onoplettend
1 acanthurus Olivaceus deze weet ik dat niet geschikt is voor mijn bak en zolang hij in onder de afmeting van 10 tot 12 cm blijft zal hij in het aquarium blijven ik heb al iemand gevonden die een 500ltr bak heeft waar hij naartoe kan als hij hier uit de bak moet

ik zou graag nog wat passende vis willen hebben wat raden jullie mij aan en ben nog op zoek naar wat lederkoralen of makkelijkde koralen omdat mijn verlichting in de moeilijke periode kapot gegaan is en momenteel geen budget heb nieuwe verlichting te kopen zit er nu kite lite verlichiting op de bak die ik nog van mijn zoetwaterbak had en steenkoralen gaan dit absoluut niet leuk vinden
wat is het advies en welke koralen raden jullie me aan wie heeft leuke en betaalbare stekjes hier in de buurt
 
Bovenaan