Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

cleanup crew

RBEEK2750

ZeewaterForum lid
Ik ben geestart met 2 heremietkreeften ,een zeeegel , een zester en 2 slacken om de restanten alg weg te eten ,maar dat hebben ze zo goed als gedaan
mijn vraag is of ik ze nu moet gaan bijvoeren en met wat? Ik heb gehoord met nori zeewier maar hoe doe je dat?
 
ik gebruik mijn lange grijper om mijn hermieten te voeren met nori gewoon even voor hun neus houden in het begin zullen ze wat schuw zijn maar beetje geduld hebben en dan nemen ze het wel aan en je zeester die hoef je niet bij te voeren .
 
Heb je al andere dieren (vissen) die je voert?
Ik heb mijn opruimploeg nog nooit bijgevoerd, ook tijdens de opstart niet. Ik ben begonnen met 11 turbo-/tectus slakken, 5 kleine heremieten en 2 slangsterren op 220 liter. Die hebben twee en een halve week alleen gezeten voordat ik de eerste vissen inbracht, welke ik voerde en waarvan de restjes netjes opgeruimd konden worden.

De turboslakken hebben talloze nakomelingen voorgebracht, welke groeien en inmiddels nieuwe nakomelingen voorbrengen. Dus een voedsel tekort is er zeker niet...

Tot op dit moment is die eerste ploeg langzaam verder uitgebreid met:
- 2 poetsgarnalen
- 12 Nassarius zandslakken
- 4 zandzevende zeesterren
- 1 pepermuntgarnaal
- 3 geldkauri slakken
- 2 Mexicaanse turbo slakken
- 2 kleine heremiet (rood)
- 11 cerith zandslakken

Geen van deze dieren voer ik specifiek bij. Ze eten algen die in het aquarium groeien, voerresten en ontlasting van andere dieren.
Kortom, ik denk niet dat je je ergens zorgen om hoeft te maken.
 
Geen van deze dieren voer ik specifiek bij. Ze eten algen die in het aquarium groeien, voerresten en ontlasting van andere dieren.
Kortom, ik denk niet dat je je ergens zorgen om hoeft te maken.

Daar moet natuurlijk "nergens" staan. Best essentieel die ene 'n'...
 
Bovenaan