Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

HVP aqua LED verlichting

Erik737

ZeewaterForum lid
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuw aquarium en heb de volgende vraag over verlichting.
Heeft er iemand ervaring met LED verlichting van HVP aqua.
Ik heb dit systeem in mijn zoetwater bak zitten en vind het fijn en goed werken. Ze hebben ook een systeem voor zoutwater 6000 lumen per strip 20.000Kelvin en ook combinaties met blauw en rood.
Te combineren met een 5 kanaals controller.

http://www.hvpaqua.nl/c-3466205/zoutwater-led/

Ik kan echter weinig gebruikerservaringen vinden.

Groet,
Erik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Klopt dat je nog weinig zult vinden. Het is er nog niet zo lang.
wij hebben het nu denk ik 3 weken boven de bak en tot nu toe zeer tevreden.
Draaien nog niet voluit.
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuw aquarium en heb de volgende vraag over verlichting.
Heeft er iemand ervaring met LED verlichting van HVP aqua.
Ik heb dit systeem in mijn zoetwater bak zitten en vind het fijn en goed werken. Ze hebben ook een systeem voor zoutwater 6000 lumen per strip 20.000Kelvin en ook combinaties met blauw en rood.
Te combineren met een 5 kanaals controller.

http://www.hvpaqua.nl/c-3466205/zoutwater-led/

Ik kan echter weinig gebruikerservaringen vinden.

Groet,
Erik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi Ed,

Welke versie (kleur) gebruiken jullie precies en hoe veel?

Klopt dat je nog weinig zult vinden. Het is er nog niet zo lang.
wij hebben het nu denk ik 3 weken boven de bak en tot nu toe zeer tevreden.
Draaien nog niet voluit.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi Ed,

Welke versie (kleur) gebruiken jullie precies en hoe veel?

We hebben op dit moment 3 strips
wit 43%.
blauw wit 80
blauw. 90

Ik heb zelf het programma gemaakt omdat er over controller nog geen zoutwaterprogramna stond.
ze gaan dit er wel opzetten zeggen ze.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb een rsm 500 en ik heb een zijde T5 54 (4 stuks) voor HPVA vervangen. 2 x wit en eenmaal blauw/rood.
Tot op heden doen de koralen het goed maar ik heb dan nu wel een Hybrid Situatie. 2 kappen een met T5 en een met HPVA.
 
Bedankt voor je reactie.
Dat is best veel licht en ik maar denken dat wat jij aan één kant hebt zitten genoeg zou zijn voor een hele bak [emoji85]

Ik heb een rsm 500 en ik heb een zijde T5 54 (4 stuks) voor HPVA vervangen. 2 x wit en eenmaal blauw/rood.
Tot op heden doen de koralen het goed maar ik heb dan nu wel een Hybrid Situatie. 2 kappen een met T5 en een met HPVA.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat is veel, standaard zitten er 10 T5 lampen an 54 watt in. Mijn leds draaien 2 uur op 75%. T5 draait 6 uur. en vanaf 17:00 uur gaan we alleen over op LED 50%.



Bedankt voor je reactie.
Dat is best veel licht en ik maar denken dat wat jij aan één kant hebt zitten genoeg zou zijn voor een hele bak [emoji85]






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zegt ook meer over mijn eigen kennis (of gebrek daar aan)
Over verlichting valt wellicht bijna net zo veel te zeggen als over filtering.
Kan je schema niet helemaal volgen.
Gebruik je ‘s avonds alleen LED omdat je dat mooier vind?

Wat is veel, standaard zitten er 10 T5 lampen an 54 watt in. Mijn leds draaien 2 uur op 75%. T5 draait 6 uur. en vanaf 17:00 uur gaan we alleen over op LED 50%.
 
Wat is veel, standaard zitten er 10 T5 lampen an 54 watt in. Mijn leds draaien 2 uur op 75%. T5 draait 6 uur. en vanaf 17:00 uur gaan we alleen over op LED 50%.

Led is gekomen wegens besparing. Led gaat smorgens aan en tot 2200 uur volgt het een opbouwend en afbouwend licht schema. Mijn t5 gaat om 11 uur volledig aan en gaat om 1800 uur uit.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Bedankt voor de info.
Als ik voor een maatwerk aquarium ga wordt het deze verlichting, denk ik.

Led is gekomen wegens besparing. Led gaat smorgens aan en tot 2200 uur volgt het een opbouwend en afbouwend licht schema. Mijn t5 gaat om 11 uur volledig aan en gaat om 1800 uur uit.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ik heb boven mijn 250l bak 1x de 20k (wit), 1x (wit/blauw) en 1x een blauw/rood. allemaal de 2W versie.

Dit gaat op zich goed al merk ik wel dat de koralen die veel licht nodig hebben, zoals acro's, het niet goed doen.

Bij mij staan ze 6 uur lang op 90% en daar voor/na wordt het rustig op/af-gebouwd tot 12uur totaal.
 
Bovenaan