Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Beginner met een vraag

Vogel1917

ZeewaterForum lid
Hallo ,

Ik ben sinds afgelopen vrijdag dus ook een beginner met een Nano bak van 70 liter.

Nu hem ik meteen een vraag, ik heb dus levend steen in mijn bakje en daar is de eerste bewoner in mee gekomen ;-).

Het is een groen beestje onveer 4 cm lang. (Ik probeer ook een foto te plaatsen). Kan iemand mij vertellen wat voor beestje dit is??

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten Chris
view
view
 
Hi Chris,

We hebben iets meer info nodig om deze te identificeren, een foto helpt hier inderdaad wel bij.
Moet ik denken aan een krab (mithrax krab)? Of een vis o.i.d.?

Gr. Gerben

Hoi ,

Ben ook nieuw met forums haha. als het goed is , is het gelukt op een foto te plaatsen

Groet Chris
 
dat is een mooie mantis....

lust graag vis , garnalen en krabben.

als je hem kunt vangen direct verwijderen........
 
Die wil je liever niet hebben denk ik zeker niet als die groter word dan worden dit behoorlijke rovers.
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater bent begonnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is misschien ook wat: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101119 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!)

Inderdaad een mantis. Leuk in een speciaalaquarium, maar beslist geen aanrader in een gemengde bak. Kleine kreeftachtigen en vissen zullen ten prooi vallen aan hem.

Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken!
 
Bovenaan