Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Foto's gevraagd van zeeaquaria met blauwe achterwand

008.jpg oude bakje tot 2016

034.jpg nieuwe bakje , gestart november 2016
 
Ook een blauwe achtergrond maar bij een eventuele volgende bak wordt de keuze zwart. Wil je de achterwand mooi/blauw houden dan is het veel poetsen. Bij groei van koralen etc heb je dan onvoldoende ruimte. Bij een zwarte achtergrond zie je minder de algen op de achterwand.

018f97208232dd50ea5deefe1b7e7bd1.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik haal er wekelijks een algenmesje overheen. Zo eentje met een lange steel met handvat en vervangbare mesjes. Werkt prima.
 
Ook een blauwe achtergrond maar bij een eventuele volgende bak wordt de keuze zwart. Wil je de achterwand mooi/blauw houden dan is het veel poetsen. Bij groei van koralen etc heb je dan onvoldoende ruimte. Bij een zwarte achtergrond zie je minder de algen op de achterwand.

Hoi Leon,

dat het meer werk is is wel duidelijk. maar ja.. het minste werk is nog altijd geen zeeaquarium nemen...

volgens mij is een blauwe achterwand ook het meest geschikt voor een behoorlijk open bak met relatief weinig stenen/scape/koralen erin. nu is dat in mijn geval ook precies wat ik mooi vind.

jou bak is, hoewel prachtig, voor mij veel te vol.
 
Ik haal er wekelijks een algenmesje overheen. Zo eentje met een lange steel met handvat en vervangbare mesjes. Werkt prima.

Danny,

kun jij dan van de achterkant bij je bak komen? of doe je dit vanaf de voorkant?

en hoe lang is die steel dan van je algenmes?
 
Dennis,

prima bak hoor

blijft tof die achterwand zo diep blauw.

ook aan jou de vraag hoe je het onderhoud doet? Hoe vaak? Met welke tools? Vanaf de voor of achterkant?
Ik heb in een mcfloat algenmagneet een gat geboord. Hier past een lange stok in. Dit past precies achter ons aquarium. Zo kan ik de algenmagneet achter t rif langs halen. Ik heb hier met de opbouw wel rekening mee gehouden zodat het er mooi langs kan. Acros moeten wel gesnoeid worden aan de achterkant [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Ook schitterend!

en ook aan jou de vraag hoe je ervoor zorgd dat de de achterwand zo mooi blauw blijft

Hallo Jelle ,
Schoonmaken doe ik eigenlijk niet vaak , ik denk zo ongeveer om de 5 á 6 weken.
Voordeel wat ik heb is dat ik een joekel van een uv 24/7 heb meedraaien en veel slakjes in m'n bakje heb.
Hierdoor valt algvorming/groei reuze mee.
Suc6 met je keuze,
Grtz Jack
 
Bovenaan