Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Even voorstellen ...

RicardoDekker

ZeewaterForum lid
Hallo,

Ik zal me ff voorstellen ... mijn naammis Ricardo en woon in zuid limburg, Valkenburg om precies te zijn. Na vele jaren een zoetwater aquarium te hebben gehad ben ik weer naar zeewater overgestapt. Dat is voor de 2e keer, de eerste keer was geen succes. Nu heb heb ik me veel beter ingelezen, en ga er vol voor.
Ik heb me een Aqua Medic Blenny aangeschaft welke ik nu heb opgestart dit weekend.
Ik heb er dood steen in liggen en ga er volgende week wat levend steen bij doen.
Na de algenfase ga ik de zand in de bak doen.

Wish me luck ;)

2d34799ae3cf74ad54ef0540f4e56e54.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater bent begonnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is misschien ook wat: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101119 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!)

Deze bakjes van AM zijn zeker erg leuk als klein aquarium. Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken!
 
Thanks allemaal, ik zal vragen aan jullie als ik een probleem tegen kom :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Mensen weet iemand wat dit voor koraal is? Ik kwam de foto ergens tegen en vind prachtig mooi.
Alvast bedankt [emoji106]
8405e7c733cf7c1fafb7e047d3c8fe2c.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
 
Alweer een Limburger erbij hallooooo

Welkom !
 
welkom Ricardo,

voor je begint, bedenk dat sommige koralen heel hard kunnen groeien.
koop straks met beleid, zeker bij een blenny zal bijv dat sterpoliep je eens minder vrolijk kunnen stemmen als je het eruit moet krijgen.
 
welkom Ricardo,

voor je begint, bedenk dat sommige koralen heel hard kunnen groeien.
koop straks met beleid, zeker bij een blenny zal bijv dat sterpoliep je eens minder vrolijk kunnen stemmen als je het eruit moet krijgen.
Yep klopt ... ik weet ook niet of ik dit in een blenny ga stoppen hoor, ik ben aan het sparen voor een Red Sea Reefer 250 ... die ik ga aanschaffen zodra ik de blenny een half jaartje goed aan het lopen heb, ik heb net indd gelezen dat sterpoliepen snel groeien en kunnen overwoekeren.
Dus jn de Blenny is dat geen goed idee haha ... thanks voor je reactie [emoji106][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
 
Puth (bij geleen/sittard)


Hey hoi Erik ... indd uit limburg, Valkenburg om precies te zijn ... waar vandaan ben jij in limburg?

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
 
Vandaag ff wat levend steen gehaald ... er zat eerst alleen dood steen in, dus laat die bacto cycles maar op gang komen :p
2b3f3eb5967f92b9533d603ad1af683a.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Vandaag ff wat levend steen gehaald ... er zat eerst alleen dood steen in, dus laat die bacto cycles maar op gang komen :p
2b3f3eb5967f92b9533d603ad1af683a.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Altijd spannend zo'n opstart met nieuw levend steen.
Veel succes en veel plezier met onze hobby!
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater bent begonnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is misschien ook wat: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101119 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!)

Deze bakjes van AM zijn zeker erg leuk als klein aquarium. Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken!
Net je boekje gekocht ... ik ga er dit weekend eens lekker bij zitten en onder het genot van een lekker kopje thee en de verwarming vol open :)
Ziet er top uit man[emoji108]
0b6794c9b2de10b849d5d9facfd63176.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Bovenaan