Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

milwaukee digitale refractometer ervaring gevraagd

jdk

Senior Forumlid
milwaukee digitale refractometer of een andere digitale refractometer.......

Nou zie ik in de specs van de digitale meters dat hun nauwkeurigheid ook niet geweldig is, maar het aflezen van de red sea meter vind ik ook niet erg nauwkeurig, daarnaast verloopt mijn exemplaar en moet ik die bijna iedere keer opnieuw calibreren.

Wat is jullie ervaring met de digitale meters ???

alvast dank
 
Ik heb geen ervaring met digitale.
Maar ik gebruik die van dd en heb ik ooit in begin 1x hoeven bij stellen bevalt mij perfect ik ijk hem met osmose water.
Mvg henk

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Ik vind het wel een makkelijk ding om snel te meten .
Het is niet heel accuraat , je blijft meten op hele ppt of hele sg (33-34-35 of 1024-1025...)
En af en toe wel terug eiken , merk wel dat ie na tig metingen (zijn er veel hoor) ) wat gaat afwijken , je moet dan efkens al het zout rond het oogje goed laten oplossen en dan met demi of osmose herijken , dat is makkelijk met 1 druk op een knopje)
Maar hele lage gehaltes kan ook (dat is makkelijk als je ook met brak water werkt)
Ik gebruik eigenlijk enkel deze nog , grote dobber al lang niet meer vastgehad .
 
Ik vind het wel een makkelijk ding om snel te meten .
Het is niet heel accuraat , je blijft meten op hele ppt of hele sg (33-34-35 of 1024-1025...)
En af en toe wel terug eiken , merk wel dat ie na tig metingen (zijn er veel hoor) ) wat gaat afwijken , je moet dan efkens al het zout rond het oogje goed laten oplossen en dan met demi of osmose herijken , dat is makkelijk met 1 druk op een knopje)
Maar hele lage gehaltes kan ook (dat is makkelijk als je ook met brak water werkt)
Ik gebruik eigenlijk enkel deze nog , grote dobber al lang niet meer vastgehad .

klinkt dus goed.
Tja de nauwkeurigheid had ik al gezien, heel punt.
Ik zoek inderdaad een handige simpele meting, mijn red sea refracto moet ik bijna voor iedere meting bijstellen...erg omslachtig en vermoedelijk zal die dus binnenkort de geest geven.
Vandaar dat ik een alternatief overweeg.
 
Mijn ervaring is goed. Snel en makkelijk. Je moet wel in hetzelfde omgevingslicht en met een schoon oogje meten, anders wijkt hij soms af.

Heb daarnaast altijd een zoutdobber in de sump voor 1 oog opslag test.
 
Bovenaan