Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Even voorstellen...

Olav

ZeewaterForum lid
Hoi iedereen,

Nadat ik nu al een poosje op het forum heb rond lopen kijken en doen besluit ik me nu toch ook maar eens voor te stellen. Ik ben Olav, 15 jaar en woon in het prachtige dorpje Spijk. Sinds afgelopen zomervakantie, toen ik werk ging zoeken, loop ik bij De Jong Marinelife rond, wat bij velen een bekende naam zal zijn. En ja, als je daar dan een poosje bent groeit de droom van een zeeaquarium snel. Ik heb nog niet echt veel ervaring in de hele aquarium wereld, en ben al helemaal nieuw op zeewater gebied. Een goudvis/guppen bakje heb ik al wel gehad, maar is niet te vergelijken met waar ik nu aan ga beginnen. Na Tanne's boekje grondig te hebben bestudeerd, heel wat youtube series volledig te hebben gekeken en bij De Jong elke vraag die ik kon verzinnen gesteld te hebben ben ik vorige week een aquarium op gaan halen in Nieuwgein.

Het gaat om een aquarium van 120 cm breed, 60 hoog en 50 diep met interne overloop. Na een weekje flink schoonmaken is de bak weer doorzichtig. Twee dagen lang heeft er azijnwater in rond gepompt, en dan krab je alles al vrij makkelijk weg. Nu staat hij leeg te wachten tot het metalen frame is opgeschuurd, een likje epoxy erover is gehaald en opnieuw gespoten is. Het plan is om binnenkort een sump op te gaan halen van 100cm breed, 40 hoog en 40 diep. Qua techniek heb ik nog niet veel gekocht, maar al wel een lijst gemaakt met wat er uiteindelijk in en omheen komt.

De eerste stromingspomp heb ik al wel, een AquaMedic EcoDrift 8.1, waar er nog eentje van bijkomt. Voor de eiwitafschuimer hoop ik van iemand een Bubble Magus C7 over te kunnen nemen. De opvoerpomp wordt een Jebao DCT-4000. Als verwarmingselement neem ik een AquaMedic Titanium heater 300 watt samen met een T controller Twin. Wat betreft de verlichting zit ik te kijken om 4 Aqua Illumination SOL’s met controller te kopen.
Erg zeker ben ik niet van alle techniek, dus als er slechte keuzes tussen zitten of een echte aanrader in de plaats van iets uit mijn lijstje hoor ik het graag.

Ik hoop zo rond begin Januari het eerste zeewater te laten stromen en alles goed te laten indraaien. Voor alle vissen en koralen weet ik nog niet echt wat het gaat worden, maar dat wordt nu wel de volgende stap.

Groetjes,
Olav.
 
Welkom:)

Leuke baan heb jij! Dagje ruilen?
Je plannen klinken goed ik ben benieuwd hoe t gaat worden.
Lees vooral veel op het forum en stel je vragen zo voorkom je veel ellende.
 
Welkom, een ideale baan als zeewaterliefhebber! Ik zou de titanium verwarming van AM opnieuw overwegen. Ze lekken namelijk soms koper of andere zware metalen uit de schroef onder de rubber kap.

Wat wil je gaan houden in je bak als hij eenmaal goed draait? Keus genoeg op je werk ;)

Ik ben heel benieuwd!
 
Welkom olav en man jij heb de droombaan van ons allen denk ik zo ik zou zoals tanne aangeeft de heather vervangen voor wat anders verder denk ik dat je een heel eind zal komen succes in ieder geval.
Mvg henk

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Bovenaan