Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

[290L] Borsalino's Mini-Antwerp Reef

Zelfs dat vliegen kan je ook thuis doen. Onderstaand een afbeelding van (een gedeelte van) mijn zelfgebouwde flight simulator van een Boeing 737-800. Alles werkt zoals het hoort (is eens getest door een captain met 17 jaar ervaring op zo'n toestel).

IMG_0701.jpg

Groetjes,

Theo.
 
Hij staat........................

De helpers waren nog nie beneden en madame ging zich eens bemoeien, heb al maanden uitgelegd hoe alles kwam tot vandaag...................
Was altijd "Tis Uwe bak ik bemoei me daar nie mee, alles is goed"

Nu "Seg die zwette randen is lelijk, ik wil da nie zien"
frown.png


Allee algoe dat ik in de diepte speling had, dus bak 2 cm achteruit.Dus witte afwerklatten aan de bovenkant deurtjes, aan de zijkant een extra paneel gelijk met de afwerklat aan de voorkant.
Op de hoeken witte L afwerklatten.

Lichtkap dus 2cm inkorten, gelijk de vraag; ge gaat toch geen stof maken........................Terwijl madame naar de Delhaize was, snel zagen se
confused.png



En om nu eerlijk te zijn, heeft ze nog gelijk ook, maar ga da nie zeggen........................

DSC_0128.jpg

DSC_0129.jpg
 
Ziet er goed uit Freddy. Ge gaat hem toch nog vullen voor Nieuwjaar?
 
Ziet er goed uit Freddy. Ge gaat hem toch nog vullen voor Nieuwjaar?

Nee Yves, moet nog glas voor sump halen, en vergeten dat die nog dicht zijn volgende week.......................dikke shit :(

Idem houthandel voor extra afwerking eisen Madame :confused:

En moet dan nieuwe afwerkstukken nog schilderen en door inkorten lichtkap idem dito.

Vrouwen wat zouden we zijn zonder..................................gelukkiger? :rolleyes:
 
Plezant om dees boekske te lezen.
Goe bezig, zegt mor tegen uw madam da mijn madam hie ni zaagt over mijnen bak:)

Mooi project, ik blijf het natuurlijk volgen en " assik is wil gon vliegen dan weetek wor dak moet zen"!!
 
Plezant om dees boekske te lezen.
Goe bezig, zegt mor tegen uw madam da mijn madam hie ni zaagt over mijnen bak:)

Mooi project, ik blijf het natuurlijk volgen en " assik is wil gon vliegen dan weetek wor dak moet zen"!!


U madame is waarschijnlijk jonger dan de mijne dat is al een Oldtimer '59 en dat gezaag-bemoeienissen komt met de jaren..............
 
U madame is waarschijnlijk jonger dan de mijne dat is al een Oldtimer '59 en dat gezaag-bemoeienissen komt met de jaren..............

Wilt ge daar nu mee zeggen dat dat met de jaren nog erger wordt? Kan het bijna niet geloven :p
Al een chance dat ze het niet hoort/leest of ik had al een patat tegen mijne kop.
 
Werken liggen stil tot dinsdagmorgen 7uur, de chef heeft gesproken en de werken stilgelegd :confused:
 
Was de PVC Boer toch nog gesloten vandaag zeker, morgen wa ellebogen halen voor de Plumbing.

De zwarte folie op achterkant geplakt.
Van een overschotje overloopkam links en rechts naast het controllerkastje deze bevestigd middels L pvc profieltjes.
Kan deze dus eruit schuiven.

Een plexi plaatje over de overloopkamer om de Wippertjes tegen te houden, er maar witte folie opgeplakt, reflecteert het licht.

DSC_0142.jpg

DSC_0143.jpg
 
De eerste twee bewoners zwemmen al in de bak.........................................





DSC_0149.jpg
 
De verlichting eens laten draaien om de ventilatoren te testen.

Ben daar serieus in positieve zin van verschoten, ok er is nog geen warm water in de bak maar toch.

T° Controller ingesteld op 30° en de ventilatoren slaan aan om de 10 minuten voor 1 minuut.
Dat had ik niet verwacht, had eerder het gedacht dat ze bij branden continue zouden draaien.

Ideale T5 temperatuur zou 35° zijn, straks de T° Controller eens hoger zetten.


Was een vruchtbaar dagske, de plumbing gemaakt, alles gezaagd en ontbraamt en los in elkaar tot de sump er is, dan pas verlijmen.

Ook de aangepaste lichtkap vannacht gelakt en kon die vandaag terug op de bak.
Nog juist de zijkanten achteraf nog een afwerklaagske.

Het zeewateravontuur nadert met krasse schreden.....................................
 
Hohoho diene ouwe lelijkaard is toch met zijn arre slee langsgeweest....................................

Wel efkes verschieten bij openen doos, dacht eerst een nest...........................
Ging de kleinzoon na alles uit de doos gehaald te hebben deze efkes omkieperen omdat met de stofzuiger op te zuigen
confused.png

Mijn madame zal blij zijn subiet als die thuiskomt, wat een stofboel was dat
frown.png


Eerst dubbele sensor in de afschuimbeker inwerken.

DSC_0160.jpg

DSC_0161.jpg
 
Da ging vlot, gat was er al in deksel alleen efkes er met een 10mm staalboor door en de dubbele sensor paste.

DSC_0164.jpg
 
Bovenaan