Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

[290L] Borsalino's Mini-Antwerp Reef

Base Rock steen ligt er nu 3 dagen in de sump en vanaf dan heb ik Carbon toegevoegd.

Nitraat was 5 en vandaag zit de kleur tussen de 5 en 2.5 dus ga 4 nemen, dus duidelijk zakt Nitraat al.
Phosphorus = 14 = 0.042 Fosfaat en heb geen Fosfaat meer toegevoegd, dus het Base Rock geeft wat Fosfaat af.

Uv Unit ook geplaatst met een Tunze pompje, morgen eens nameten hoeveel debiet het pompje staat en eventueel aanpassen.

Net geen schoenlepel nodig, heb nog net plaats om de 3 ventilatoren op te hangen, er kan eventueel nog een kalkroerder bij
cool.png


De schakelaartjes zijn ook bijna allemaal bezet..................

DSC_0052.jpg

DSC_0053.jpg

DSC_0054.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij de 2 blokjes Mysis 1 blokje Artemia Naupliën bijgedaan voor de koralen.

Duncan heeft honger
wink.png


DSC_0055.jpg
 
Base Rock steen ligt er nu 3 dagen in de sump en vanaf dan heb ik Carbon toegevoegd.

Nitraat was 5 en vandaag zit de kleur tussen de 5 en 2.5 dus ga 4 nemen, dus duidelijk zakt Nitraat al.
Phosphorus = 14 = 0.042 Fosfaat en heb geen Fosfaat meer toegevoegd, dus het Base Rock geeft wat Fosfaat af.

Uv Unit ook geplaatst met een Tunze pompje, morgen eens nameten hoeveel debiet het pompje staat en eventueel aanpassen.

Net geen schoenlepel nodig, heb nog net plaats om de 3 ventilatoren op te hangen, er kan eventueel nog een kakroerder bij
cool.png


De schakelaartjes zijn ook bijna allemaal bezet..................

Wat is dat toch met die kakroerder? :p
 

Bijlagen

  • 2018-05-16-19-19-32--757437.jpeg
    2018-05-16-19-19-32--757437.jpeg
    5,6 KB · Weergaven: 170
Doeme doeme doeme, net de Chelmon uit de bak geschept, plakte tegen de stromingspomp.

Niks aan uiterlijk te zien, alhoewel deze vrat als een varken toch gaan hemelen.....................
Al dat ik soms zag dat de Cyanocheilus hem stootjes in de zij gaf, doet die ook bij de Salarias.................................
 
Da's kl*te!

Doeme doeme doeme, net de Chelmon uit de bak geschept, plakte tegen de stromingspomp.

Niks aan uiterlijk te zien, alhoewel deze vrat als een varken toch gaan hemelen.....................
Al dat ik soms zag dat de Cyanocheilus hem stootjes in de zij gaf, doet die ook bij de Salarias.................................
 
Pvc voor overloopfilterwattenbakje is uiteindelijk ook geleverd vandaag.

DSC_0057.jpg

Heb alles verzaagd, geschuurd en geboord en uiteindelijk in elkaar gelijmd.
Ligt nu te drogen in de garage.
 
Laatst bewerkt:
Morgen nog met slispapier wat fijnder maken.

Hangt mooi aan 6mm glas, effe om te passen aan de voorkant sump gehangen.

Komen nog aan de buitenkanten 2 steunen die ook nog op de rand glas sump gaan hangen.

Over de gaten komt filterwatten te liggen.
Zo gemaakt dat al het water erdoor moet!
Bij verzadiging-verstopping kan water over de rand lopen, maar denk na testen dat ik een gaatje boor net onder die noodoverlooprand, door een pisstraaltje ga ik dat hoop ik te kunnen horen, ik zie wel!

DSC_0058.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0060.jpg
 
Blij dat ik de sump uit de kast gehaald heb, was veel makkelijker om deze te kuisen.
Alle kokerwormen weggedaan, die groeien toch als zot.......................

Maar ineens afschuimer-opvoerpomp en wervelbedje gekuist.
Alles is Spic & Span.

Overloopfilterwattenbakje marsjeert perfect, had ik moeten doen vanaf begin, veel makkelijker nu om watten te vervangen.

DSC_0062.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0064.jpg

DSC_0065.jpg



https://youtu.be/2cxnwBVsex0
 
Vanmorgen naar Theo geweest.

Foto's van de vangst volgen later als ze geplakt zijn.........................
 
1 van de nieuwelingen een Gonioporaatje, benieuwd naar vanavond onder enkel blauwe led...........................
En daar de Gonio's en Alveopora's het zo goed doen in mijn bak denk ik er nog andere kleuren van aan te schaffen, zo een veldje daarvan moet wondermooi zijn, stonden nog enkele Beauty's bij Theo...........................
smile.png


DSC_0073.jpg

DSC_0079.jpg

DSC_0080.jpg

DSC_0082.jpg
 
Het filterwattenoverloopbakje werkt ook nog voortreffelijk.

Water is kristalhelder en minder filterwatten verbruik per beurt, wat wilt een mens nog meer?
rolleyes.png


Benieuwd wanneer watten gaan verzadigd zijn en bakje gaat overlopen, maar ga die toch na max 5 dagen vernieuwen.

DSC_0084.jpg

​https://youtu.be/7O9gc8y-nsU
 
Filterwatten is prima zolang ze maar tijdig vervangen worden.
Ik heb ze zelf als eerste in de overloop, zo word het meeste mechanische vuil verwijderd, maar dan moet je ze wel om de twee dagen vernieuwen, ze zijn dan echt donkerbruin, je water is helder en dan toch ...

gr. Marcel
 
Met enkel blauw van de Pulzar...............................

De kwijl liep uit me bek.......................

DSC_0090.jpg

DSC_0092.jpg

DSC_0095.jpg

DSC_0096.jpg
 
Filterwatten is prima zolang ze maar tijdig vervangen worden.
Ik heb ze zelf als eerste in de overloop, zo word het meeste mechanische vuil verwijderd, maar dan moet je ze wel om de twee dagen vernieuwen, ze zijn dan echt donkerbruin, je water is helder en dan toch ...

gr. Marcel

Mmmmmmmmmm, 2 dagen vind ik persoonlijk wat snel, ze zitten er nu in van vrijdag dus nog minstens 1 dag, bezie het wel.

Hangt natuurlijk af van hoeveel vuil er verwerkt moet worden.
 
Een van de nieuwtjes Acropora ?
Vergeten te vragen welke, antwoord was waarschijnlijk "sp"

Ligt te wachten op de "Betoneur" maar diene was vergeten dat vandaag = verlofdag = moeder de vrouw = thuis
eek.png


DSC_0109.jpg

DSC_0104.jpg
 
Had het al gevoeld aan mijnen grote teen, maar terug dagelijks Fosfaat toevoegen.
Volgens dagelijkse fosfaatmeting verloop dagelijks 0.87ml fosfaat de bak in, bak verbruikt dus dagelijks 0.025 ppm
Benieuwd naar morgen of alles klopt als een zwerende vinger.

Nitraat staat nog steeds op 2.5
Van vandaag is 2de week Carbon dosering, is hogere dosis.

Verwijdering MPB is opgevangen.
 
Bovenaan