Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zwemmende wormpjes?

Hallo experts,

Heeft iemand enig idee wat dit voor een vreemde beestjes zijn?



Het lijken zwemmende wormpjes....

Zijn ze nuttig of moet ik ze eruit vangen?

Groetjes en bedankt voor jullie hulp!

Eeg.
 
zitten ze ook op je anemonen/koralen etc. Platte, rechthoekige wormpjes, oftewel: Planaria? Ik zeg niet dat ze het zijn, vraag het me alleen af. Heb ze bij mij wel zien bewegen.
 
Ik had een paar dagen geleden ook iets vreemds. Bij mij was het 1,5 tot 2 cm lang, slank en licht grijs bruin van kleur en ik meende aan een kant iets van ogen te kunnen zien. Mijn aquarium zit nog in de opstart (pas een week levend steen er in) en naast het water en de stenen is er nog niets aanwezig (op wat bruine alg na). Toen het licht nog niet aan was bewoog het vooral langs het glas aan de kant van het raam. Ik moest even naar boven en toen ik weer beneden kwam was het licht aan en het beestje verdwenen. Ik heb weer een tijdje het licht uitgedaan maar het beestje nooit meer gezien. Ik neem aan dat het geprobeerd heeft om door een van de twee gehaktmolens te zwemmen en die wedstrijd heeft verloren.

Groetjes,

Theo.
 
Yep! Aan de bewegingen te zien zijn het dezelfde beestjes/wormpjes als bij mij...

Het zijn denk ik geen planaria (had ik er wel ook een van...op m'n Caulastrea en die heb ik er met een pincet vanaf geplukt, het gat in het koraal is al bijna weer genezen --> weekje terug).

Ik denk trouwens dat ik intussen ook wat borstel-wormpjes heb en helaas ook bubble-alg (het zit op een steentje waar wat Zoa's op zitten...dus die algen ga ik er dit weekend buiten het aquarium maar eens proberen vanaf te borstelen --> en daarna goed afspoelen met zeewater...)


Gr.

Eeg.
 
Bovenaan