Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

nieuweling, even voorstellen

tjvkooten

ZeewaterForum lid
ik ben Thijmen en ik ben 24 jaar, ik heb een tijdje zoetwater aquaria gehad, maar vind een zeeaquarium mooier, nu is mijn 60x30x30 gaan lekken, en als ik dan toch een nieuwe moet kopen, kijk ik gelijk even of zeewater kan, op een ander forum heb ik gekeken naar de terugkomende kosten en die zijn haalbaar, oftewel ik ben nu aan het kijken wat er allemaal bij komt kijken, en dan is een zeewater forum wel heel handig.
 
Welkom op het forum.
Leuk dat je de overstap gaat maken.
Goed dat je je eerst gaat voorbereiden en inlezen scheelt een hoop problemen later.
Op het forum kan je veel info vinden.
 
ik heb ook al gezien dat de aqua medic blenny hier redelijk gebruikt wordt en naar wat ik heb gevonden is de standaard apparatuur ook goed. hij is ook kwa formaat goed voor waar ik hem hebben wil en goedkoop. maar ik moet me eerst nog wat verder inlezen voor ik ook maar iets koop. ik heb ooit geprobeerd om dinoflaggelaten te kweken dus ik heb al 2 zout dobbers en een refractometer. was toen bezig met bioluminiscente organismen, het was een soort die bij beweging van het water licht gaf, ik heb ze alleen nooit kunnen vermeerderen.
 
ik ben Thijmen en ik ben 24 jaar, ik heb een tijdje zoetwater aquaria gehad, maar vind een zeeaquarium mooier, nu is mijn 60x30x30 gaan lekken, en als ik dan toch een nieuwe moet kopen, kijk ik gelijk even of zeewater kan, op een ander forum heb ik gekeken naar de terugkomende kosten en die zijn haalbaar, oftewel ik ben nu aan het kijken wat er allemaal bij komt kijken, en dan is een zeewater forum wel heel handig.
Welkom, wat erbij komt kijken.. best wel wat. Inlezen kost tijd en bespaard een hoop. Goedkoop kan, zo ben ik ook begonnen. Er zijn wel wat basisdingen die je nodig hebt, de belangrijkste is kennis.

youtube:
bulk reef supply 52 weeks of reefing.

Veel succes met filmpjes kijken, gratis en voor niks.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
52 weeks of reefing had ik nog niet gevonden bedankt. maar inderdaad kennis is bij bijna alles het grootste deel van wat je nodig hebt, heb een beetje door het forum gebladerd, genoeg om te lezen in ieder geval.
 
uiteindelijk besloten dat mijn inkomen niet hoog genoeg is voor de maandelijkse kosten, dit gaat op mijn lijst met dingen die ooit nog gaan komen. (lijstje wordt steeds voller...)
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater wil beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is misschien ook wat: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101119 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!)

Ik lees je opmerking over de maandelijke kosten: die zijn er inderdaad. Ik wil niet in je portemonnee kijken, maar ik ben wel benieuwd wat je voor ogen hebt. Dan kunnen we eventueel een realistische inschatting maken.

Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen!
 
uiteindelijk besloten dat mijn inkomen niet hoog genoeg is voor de maandelijkse kosten, dit gaat op mijn lijst met dingen die ooit nog gaan komen. (lijstje wordt steeds voller...)

Slim dat je nu alles berekend heb ipv daar halverwege achterkomen. Het is idd niet goedkoop allemaal
 
Bovenaan