Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Witte stip doktervis?

MVW

Senior Forumlid
Ik zie twee witte stippen op de voorkant van de doktersvis?
Foto bijgevoegd
 

Bijlagen

  • P1220982.jpg
    P1220982.jpg
    33,7 KB · Weergaven: 80
Ziet er ook mager uit, misschien ook te weinig groenvoer? waardoor de weerstand achteruit gaat.
 
Vind het lastig te zien als het stip is. Maar vind en er eerlijk gezegd wel heel erg mager uitzien.
 
Ziet er ook mager uit, misschien ook te weinig groenvoer? waardoor de weerstand achteruit gaat.

De vis is afgelopen week (21/10) aangeschaft, is op de foto denk ik niet te zien dat het nog een jonge dokter is.
Zeewier hangt aan een klem, echter eet de dokter daar niet van.

Wel eet de dokter droogvoervlokken en artemia.

Zou het stip kunnen zijn?
 
Zou in dit geval zo veel mogelijk voor rust zorgen. En erop letten dat hij blijft eten.
Zal eerst moeten aansterken, voordat je er naar mijn mening meteen medicatie in moet doen.
Een tip voor in de toekomst, probeer te voorkomen dat je een magere vis haalt. Die hebben minder weerstand.
Ik heb het zelf toen met een witborst gedaan, heeft mij ontzettend veel moeite gekost eer die gezond was.
 
Is het in de ochtend minder dan in de avond?
Ik zie namelijk geen aanslag op zijn vinnen, vandaar dat iedereen twijfelt.

Advies: laat een zo'n uitziende vis gewoon zwemmen, deze is gedoemd te .......
tevens vind ik het slecht van de handelaar deze aan jouw te verkopen :mad:
 
Is het zo ernstig, de dokter zwemt actief rond, eet wel van droogvoer, artemia en iets van zeewierblad
 
Is het in de ochtend minder dan in de avond?
Ik zie namelijk geen aanslag op zijn vinnen, vandaar dat iedereen twijfelt.

Advies: laat een zo'n uitziende vis gewoon zwemmen, deze is gedoemd te .......
tevens vind ik het slecht van de handelaar deze aan jouw te verkopen :mad:

Ik houd de dokter goed in de gaten, of het s'ochtends erger is
 
Waarom zou deze niet kunnen aan sterken. De doktervis zwemt actief, eet (misschien niet genoeg) want hoeveel eet een kleine dokters vis?
 
De vis kan zeker wel aansterken. Maar dit zal wel tijd kosten. Belangrijkste is dat die nu blijft eten. Dan is de kans groot dat het wel goed komt.
 
Lymphocystis. Viraal iets, meestal getriggerd door stress. Geef de vis rust en veel te eten. Als hij zich verder normaal gedraagt verdwijnt dit vanzelf. Verder niet besmettelijk als de andere vissen in orde zijn.
 
Haal eens noriblad van de appie heijn (huismerk) De dokters hier worden helemaal gek als ik dat in de bak hang.
Tip van Alex.... Vouw het noriblad dubbel, knip dan allemaal streepjes in het blad, zo kan hij mooi stukjes afscheuren.
Let op met welk merk je neemt, want hier aten de dokters de duurdere niet haha.
 
Lymphocystis. Viraal iets, meestal getriggerd door stress. Geef de vis rust en veel te eten. Als hij zich verder normaal gedraagt verdwijnt dit vanzelf. Verder niet besmettelijk als de andere vissen in orde zijn.

Beste Tanne,
Dank voor je reactie.

Er zijn geen witte puntjes bijgekomen.
Hoe zou ik de dokter meer rust kunnen geven?
Minder licht (branden nu 4 x 54W), alleen vissen (1dokter, 1 gramma, 2 clown)?
Of een deel v.h. aquarium afdekken, aan de kant waar het meest gelopen word langs het aquarium.
En welke voeding zou je adviseren, naast droog en artemia en zeewierblad?
Gr.
 
Haal eens noriblad van de appie heijn (huismerk) De dokters hier worden helemaal gek als ik dat in de bak hang.
Tip van Alex.... Vouw het noriblad dubbel, knip dan allemaal streepjes in het blad, zo kan hij mooi stukjes afscheuren.
Let op met welk merk je neemt, want hier aten de dokters de duurdere niet haha.

Deze heb ik gekocht, hangt aan een klem in de bak.
Welke is de goedkopere? Is dat degene waar alleen maar Chinese taal op staat.
 
Ziet er een mager teer beestje uit,je moet hem bij wijze van spreken de kans geven om een hele dag te eten ( grazen in de natuur ook een hele dag door ) Artemia zit niet zoveel in van voedingswaarde en een dokter is een groen eter.Om een dokter in conditie te krijgen zoals gezegd de nori bladeren,sla,geblanceerd witloof,diepvries broccoli.Succes.
 
Beste Tanne,
Dank voor je reactie.

Er zijn geen witte puntjes bijgekomen.
Hoe zou ik de dokter meer rust kunnen geven?
Minder licht (branden nu 4 x 54W), alleen vissen (1dokter, 1 gramma, 2 clown)?
Of een deel v.h. aquarium afdekken, aan de kant waar het meest gelopen word langs het aquarium.
En welke voeding zou je adviseren, naast droog en artemia en zeewierblad?
Gr.
Weinig rommelen in de bak, je hoeft verder niets te doen. Voer de vis liefst meermaals per dag en liefst wat meer dan je misschien nu doet. Droogvoer is, als hij dat pakt, zeer waardevol. Artemia en zeewier zijn ook goed, maar zorg vooral dat hij flink droogvoer eet.

Zoals opgemerkt is de vis wat mager, maar het is beslist geen vis die geen kans meer heeft. Met de juiste verzorging komt 'ie er helemaal bovenop en kan hij nog vele jaren doorzwemmen.
 
Lymphocystis. Viraal iets, meestal getriggerd door stress. Geef de vis rust en veel te eten. Als hij zich verder normaal gedraagt verdwijnt dit vanzelf. Verder niet besmettelijk als de andere vissen in orde zijn.

Beste Tanne,
De witte stippen zijn verdwenen. :)
Ik heb tijdelijk de zijkant v.h. aquarium afgeplakt, omdat er veel langs gelopen word, en zo de dokter wat meer rust te geven.
Dank
 
Beste Tanne,
De witte stippen zijn verdwenen. :)
Ik heb tijdelijk de zijkant v.h. aquarium afgeplakt, omdat er veel langs gelopen word, en zo de dokter wat meer rust te geven.
Dank
Mooi te zien. Nu flink blijven voeren zodat hij aan kan sterken, hij is nog wel erg mager.
 
Bovenaan