Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Acropora's wit van boven

Mooneater

Thijs
Misschien is het dezelfde oorzaak als het bruin worden van mijn montiporaplaat (http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?173623-Bruine-alg-montipora-plaat)

Maar sinds 1.5 week ongeveer sterft mijn grote Acropora kolonie, en ook een klein stekje A. tenuis langzaam af, vanaf de punt.

Ik ben vlak daarvoor overgestapt op EZ-Trace, en ben nu sinds 2 dagen overgestapt op EZ-Carbon (dwz, een koolstof bron om NO3 en PO4 in toom te houden, in plaats van het wieren filter dat ik daarvoor had. Ik ben van het wierenfilter af gestapt, omdat ik het idee had dat mijn fosfaat NUL was geworden, waardoor mijn montiplaat bealgde. Lage fosfaat zorgt er alleen dacht ik voor dat kolonies van de stam omhoog wit worden, niet van de punten naar beneden).

Huidige waterwaarden:
KH: 8.3
NO3: 3
PO4: 0.08


Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken, en ben nu ook wat veel dingen tegelijk aan het veranderen (ook in de basis niet ideaal), wat het allemaal niet makkelijker maakt. Ik hoop dan ook dat iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt, en dat ik daarmee aankooppunten krijg.


PA216769.jpg
PA216770.jpg
PA216771.jpg
 
teveel veranderingen tegelijk is niet goed.
laag po4 en nitraat terwijl kh hoog is kan witte punten veroorzaken, kleine frags leggen dan het loodje.
je gebruikt dsr producten...gooi de vraag in de DSR groep op Facebook....
 
teveel veranderingen tegelijk is niet goed.
laag po4 en nitraat terwijl kh hoog is kan witte punten veroorzaken, kleine frags leggen dan het loodje.
je gebruikt dsr producten...gooi de vraag in de DSR groep op Facebook....

zal ik zeker doen!

Ik bedacht mij vandaag dat ik sinds 2 weken ook een doek over mijn overloop heb hangen, tegen het uitspringen van vissen (in afwachting van een dekgaas). Dit is een hydrofiele doek. Misschien dat die stoffen heeft afgegeven (is gewoon gewassen geweest in de wasmachine voordat ik hem gebruikte, MET wasmiddel - nooit aan gedacht).
 
teveel veranderingen tegelijk is niet goed.
laag po4 en nitraat terwijl kh hoog is kan witte punten veroorzaken, kleine frags leggen dan het loodje.
je gebruikt dsr producten...gooi de vraag in de DSR groep op Facebook....
 
Bovenaan