Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

UV-C licht

MVW

Senior Forumlid
Betreft het gebruik van UV-C.
De een gebruikt 't licht niet, de ander constant en laatst vernam ik van iemand die het UV-C licht slechts een paar uur per dag aanzet.

Wat is zinvol?
 
Bij mij brandt ie 24/7. Sinds ik dit doe hebben mijn stipgevoelige vissen geen stip meer gehad. Daarvoor wel. Ik heb wel een 36 wat lamp en een aparte pomp met langzame doorstroming.
 
Geweldig dat de UV-C lamp dit probleem oplost.
Ik heb een Eheim UV-C met een lichtere wattage, wel die Eheim adviseert voor m'n inhoud aquarium.
 
Bij mij brandt ie 24/7. Sinds ik dit doe hebben mijn stipgevoelige vissen geen stip meer gehad. Daarvoor wel. Ik heb wel een 36 wat lamp en een aparte pomp met langzame doorstroming.

Hoeveel is de doorstroming van uw uv? en hoeveel liter water heeft uw aquarium?
Ik heb weleens gelezen 50 tot 100 maal het wattage van de lamp is het aantal liters per uur voor een indicatie voor doorstroming. Maar wordt dan ook de stip gedood?

Ik zelf gebruik ook 36watt uv, maar mijn witborst (is natuurlijk ook wel een stip magneet) heeft vaak last van witte stip zodra er een nieuwe bewoner komt of als er iets veranderd.

mvg Maikel
 
Ik gebruik een Jebao op stand twee. Deze gaat eerst door de UV en dan naar mijn kalkreactor en dan weer terug naar de slump.
 
Hoeveel is de doorstroming van uw uv? en hoeveel liter water heeft uw aquarium?
Ik heb weleens gelezen 50 tot 100 maal het wattage van de lamp is het aantal liters per uur voor een indicatie voor doorstroming. Maar wordt dan ook de stip gedood?

Ik zelf gebruik ook 36watt uv, maar mijn witborst (is natuurlijk ook wel een stip magneet) heeft vaak last van witte stip zodra er een nieuwe bewoner komt of als er iets veranderd.

mvg Maikel

Herstel moet natuurlijk 10 a 15 maal wattage zijn:eek:
 
Bovenaan