Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Verward over mij ph waarden...

Sneakimonky

Senior Forumlid
Ik ben al een tijdje bezig om mij ph wat hoger te krijgen. Nu is mij verteld dat dit moet komen door een te hoog co2 gehalte. Maw als ik deze naar beneden breng mijn ph zou moeten stijgen.
Nu heb ik mijn vrouw zover gekregen om een buis door de muur heen te trekken zodat mijn afschuimer buitenlucht aanzuigt.
Het geheel draait nu een paar dagen maar veel verschil zie ik niet.
De ph is ongeveer 0.1 gestegen tov hiervoor.

Ik heb al geprobeerd om het water oppervlakte meer of juist minder beweging te geven, dit had totaal geen effect.

Waterwaardes op dit moment.
Kh 7.3
ca 435
Mg 1440
Sal 35

(Ben nog bezig om alles goed in evenwicht te krijgen) dit betekend mijn kh nog naar 7.0 en mijn mg nog iets lager.

Wie weet nog meer raad?
Ik weet dat het geen hele grote gevolgen heeft om het op deze waarde te houden maar ik kan het niet uitstaan dat ik het niet voor elkaar krijg om boven die 8.0 ph te blijven.
 
Ik ben al een tijdje bezig om mij ph wat hoger te krijgen. Nu is mij verteld dat dit moet komen door een te hoog co2 gehalte. Maw als ik deze naar beneden breng mijn ph zou moeten stijgen.
Nu heb ik mijn vrouw zover gekregen om een buis door de muur heen te trekken zodat mijn afschuimer buitenlucht aanzuigt.
Het geheel draait nu een paar dagen maar veel verschil zie ik niet.
De ph is ongeveer 0.1 gestegen tov hiervoor.

Ik heb al geprobeerd om het water oppervlakte meer of juist minder beweging te geven, dit had totaal geen effect.

Waterwaardes op dit moment.
Kh 7.3
ca 435
Mg 1440
Sal 35

(Ben nog bezig om alles goed in evenwicht te krijgen) dit betekend mijn kh nog naar 7.0 en mijn mg nog iets lager.

Wie weet nog meer raad?
Ik weet dat het geen hele grote gevolgen heeft om het op deze waarde te houden maar ik kan het niet uitstaan dat ik het niet voor elkaar krijg om boven die 8.0 ph te blijven.

Maar wat is de nu de waarde van je Ph?
Ik zou de KH niet laten zakken maar juist verhogen, rond de 8 is een prima waarde, grote kans dat je Ph mee stijgt.
.Je Mg is niet abnormaal hoog, ik zou er niks aan doen.
 
Oh ja dat is ook wel handig om te vermelden he:p
Ik zit nu op 7.8 tot 8.05 avonds voor het licht uitgaat.
Voordat ik mijn afschuimer op de buitenlucht aangesloten had was dit dus 0.1 lager.

Kh zou ik best willen verhogen maar ik merk dat mijn groei dan dat er bijna geen mg en ca word verbruikt. Zo ben ik al eerder scheef gaan lopen. Voor de duidelijkheid is werk met triton.
Op advies van Tim mijn kh laten zakken en sindsdien word weer alles in de juiste mate verbruikt.
Dus mijn kh verhogen is helaas geen optie.
Mg is idd niet schrikbarend maar voor de triton standaard wat te hoog.
 
Oh ja dat is ook wel handig om te vermelden he:p
Ik zit nu op 7.8 tot 8.05 avonds voor het licht uitgaat.
Voordat ik mijn afschuimer op de buitenlucht aangesloten had was dit dus 0.1 lager.

Kh zou ik best willen verhogen maar ik merk dat mijn groei dan dat er bijna geen mg en ca word verbruikt. Zo ben ik al eerder scheef gaan lopen. Voor de duidelijkheid is werk met triton.
Op advies van Tim mijn kh laten zakken en sindsdien word weer alles in de juiste mate verbruikt.
Dus mijn kh verhogen is helaas geen optie.
Mg is idd niet schrikbarend maar voor de triton standaard wat te hoog.

Kijk eens naar calciumhydroxide: http://www.zeewaterforum.info/forums/archive/index.php/t-170855.html
 
Ja heb ik naar zitten kijken maar dat werkt niet samen met triton. En daar wil ik eigg niet van af.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Ja heb ik naar zitten kijken maar dat werkt niet samen met triton. En daar wil ik eigg niet van af.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Dan begrijp ik je vraag niet.. volg dan maar het advies van triton

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Da's onzin. Je moet dan het doseervolume aanpassen.
Dan ga ik juist weer een onbalans creëren. Aangezien ik niet precies weet hoeveel ml mijn kh word verhoogd met triton.
Plus dat ik dan dus verschillende hoeveelheden ga doseren uit de verschillende flessen. Op korte termijn kan dit wel even maar voor een langere tijd word het afgeraden

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Dan begrijp ik je vraag niet.. volg dan maar het advies van triton

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik heb dus geen idee wat dat is. Dus had gehoopt dat iemand nog aan iets kon denken waar ik zelf nog niet aan gedacht had

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Ik heb dus geen idee wat dat is. Dus had gehoopt dat iemand nog aan iets kon denken waar ik zelf nog niet aan gedacht had

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Meer wier om co2 op te nemen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Meer wier om co2 op te nemen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Mn sump zit al vol met cheato past helaas niet nog meer in. Maar zou idd wel een oplossing kunnen zijn.
Zal ook wat vaker kleinere beetjes snoeien ipv 1x een grotere hoeveelheid misschien dat dit nog iets bijdraagt

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Mn sump zit al vol met cheato past helaas niet nog meer in. Maar zou idd wel een oplossing kunnen zijn.
Zal ook wat vaker kleinere beetjes snoeien ipv 1x een grotere hoeveelheid misschien dat dit nog iets bijdraagt

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Kessil erboven

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ja dat zou vast schelen Ja! Jammer dat ze zo duur zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Heb zelf een lamp van POVI led cob spectrum PV04 (ali) voor cheato. Ze hebben ook krachtigere varianten van 30, 50 en 100W.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Daar zal ik is even naar gaan kijken dan. Zal wel een stuk goedkoper zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Waarom wil je zo nodig die waterwaardes op het nivo willen brengen waar jij het over hebt, zijn er problemen in je bak?
Als alles netjes groeit en de bak staat er goed bij waarom zou je je dan een slag in de rondte werken om die waterwaardes op een bepaald nivo te krijgen en te houden, puur omdat het in een boekje staat? dan maak je het jezelf alleen maar nutteloos moeilijk.

Met die 7.8 tot 8.05 van jouw is sowieso niets mis. Stuur op resultaten in je bak, niet jezelf blindstaren op de "ideale waterwaardes", werk met de natuur en niet ertegen...........


Maar als je het gewoon leuk vind, is dat natuurlijk ook geen probleem, maar is het doel van dit alles niet een mooie bak waar alles er mooi bijstaat en goed groeit en niet het behalen van de "ideale waterwaardes".

Zomaar wat food for thought van mij

Greetings Jackbyby
 
Mijn ervaring met triton is dat ik zowieso wat extra KH moet toevoegen om in balans te blijven, als ik mn KH op 8 stuur loopt het calcium omhoog. Volgens mij gebeurd dat bij meer mensen die triton gebruiken.

Als je je doseringen hebt afgeregeld op 7 KH kun je zonder problemen wat carbonaat/bicarbonaat mix gebruiken in de ochtend om je ph ( en de KH) iets te verhogen.
 
Mijn ervaring met triton is dat ik zowieso wat extra KH moet toevoegen om in balans te blijven, als ik mn KH op 8 stuur loopt het calcium omhoog. Volgens mij gebeurd dat bij meer mensen die triton gebruiken.

Als je je doseringen hebt afgeregeld op 7 KH kun je zonder problemen wat carbonaat/bicarbonaat mix gebruiken in de ochtend om je ph ( en de KH) iets te verhogen.
Ja ik merk het ja. Ik was net aan het meten maar kwam idd weer raar uit.
Had een verval van 0.2 kh maar mijn ca en mg bleven wel stabiel.

Ga dus idd maar wat kh dagenlijks toevoegen


Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Bovenaan