Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

filteren over wieren

Roy!

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal!

Heeft iemand ervaring met het filteren over wieren?
Mijn bedoeling is als volgt,
Ik heb in mijn sump nog ruimte voor een wieren gedeelte.
Heb in mijn hoofdbak een flinke bos druifjes wier. dit groeit als een gek maar wil het niet weg doen aangezien het een echte nitraat killer is, echt geweldig. Graag zou ik het snoeien en in m'n sump verder laten groeien op wat levend steen met een wieren led verlichting er boven, en zo een soort van klein refigfugium creëren.

is dit een goed idee? en is het bevorderlijk om zuurstof/co2 toe te voegen voor de groei?
 
Als je de ruimte heb zou ik het zeker aanraden is een goede manier om je nutrients op pijl te houden.
Zorg wel voor voldoende stroming langs het stuk steen.

Extra o2 of co2 hoef je niet toe te voegen. Wat je kan doen is het omgedraaid van je hoofd verlichting belichten zo verminderd je ook je ph daling
 
Yip, goed idee.
* Laat deze led snachts branden, goed voor je PH
* Zorg er wel voor dat stukje wier niet in je pompen kunnen komen, zeker ook na het plukken.
 
Ja hoor, werkt goed,
als je op youtube zoekt op
brstv chaeto heb je een aantal filmtjes, waarin BRS uitzoekt wat het effect is van wieren in je filterbak, en de invloed van licht hierop.
Het effect van de wieren op de reductie van nitraat en fosfaat was heel goed zichtbaar maar wel nogal afhankelijk van de sterkte en type van de lamp boven de wieren
 
Bovenaan