Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Paddestoel word aangevreten

Sneakimonky

Senior Forumlid
Ik zie net dat mijn paddestoel helemaal is aangevreten. Ik merkte al een tijdje dat hij veel meer in stond als normaal maar nu hij helemaal in staat kan ik het pas goed zien. Iemand idee wat dit zou kunnen doen?
Vissen zie ik er nooit bij in de buurt dus die sluit ik eigenlijk uit. 20170928_193838_001.jpg20170928_193835.jpg
 
Heeft veel weg van wat ik paar maand terug had . Dat is niet goed afgelopen .
Kijk eens in mijn topic "wat belaagd mijn paddestoel" , er zijn best wat overeenkomsten .
Ook het filmpje eens zien :mad:
 
Als ik zo jou foto's bekijk lijken er idd overeenkomsten te zijn (helaas) bij mij is de stam iets bruin, de snij randen om ze zo maar even te noemen zijn bij mij gerafeld, was dit bij jou ook zo?

Ik zal morgen is een stukje af snijden om te onderzoeken.
Maar dit geeft me niet veel hoop.

Zal m morgen ook is even dippen wellicht komt er bij mij wel iets af, ookal zie ik op het oog niks.

Jij zei meerdere (paddestoel) leders in je bak te hebben wat is er hiermee gebeurd? Zijn deze daarna aangetast.

Heb je ook nog iets gedaan qua stroming zoals voorgesteld in een van de reacties. Ik moet wel zeggen dat dit bij mij begonnen lijkt te zijn na een upgrade van mijn verlichting.
 
Helemaal goed, even dippen en anders het goede gedeelte afsnijden/knippen dan dippen en op een schone steen plaatsen.
Het aangetaste stukje met steen verwijderen.
 
Helemaal goed, even dippen en anders het goede gedeelte afsnijden/knippen dan dippen en op een schone steen plaatsen.
Het aangetaste stukje met steen verwijderen.

Net gedipt kwam niks vanaf. Vannacht ook gekeken maar kon niks vinden.
Net ook even verplaatst om te kijken of het de stroming was zoals aangeven in het andere topic.
Afsnijden heb ik nog niet gedaan. Aangezien het wel mooi weefsel is weet ik niet of dit echt iets toevoegt ?
 
mijn picasso zit te knabbelen aan mn leders dus let daar eens op 1 van je vissen is zich aant vervelen denk ik.
 
mijn picasso zit te knabbelen aan mn leders dus let daar eens op 1 van je vissen is zich aant vervelen denk ik.

Een picasso heb ik niet. De enige 2 vissen die ik er wel eens bij zie zijn
De 6 streep lipvis en de borsteltand dokter.
Ik hou het nu strak in de gaten maar zie niks bijzonders. Zal morgen een stukje afsnijden en onder de microscoop houden
 
Als ik zo jou foto's bekijk lijken er idd overeenkomsten te zijn (helaas) bij mij is de stam iets bruin, de snij randen om ze zo maar even te noemen zijn bij mij gerafeld, was dit bij jou ook zo?

Ik zal morgen is een stukje af snijden om te onderzoeken.
Maar dit geeft me niet veel hoop.

Zal m morgen ook is even dippen wellicht komt er bij mij wel iets af, ookal zie ik op het oog niks.

Jij zei meerdere (paddestoel) leders in je bak te hebben wat is er hiermee gebeurd? Zijn deze daarna aangetast.

Heb je ook nog iets gedaan qua stroming zoals voorgesteld in een van de reacties. Ik moet wel zeggen dat dit bij mij begonnen lijkt te zijn na een upgrade van mijn verlichting.

1 : eerst inderdaad mooie gladde verwondingen , daarna ook gerafeld zoals bij u . Mijn henkie+borsteltand zat er dan ook aan te happen . Maar deze hebben niet de verwondingen veroorzaakt .
Afhankelijk van op welk moment je kijkt verslechterd dit.
2: Even nader kijken onder de microscoop kan geen kwaad
3 (meermaals) dippen heeft hier niet geholpen
4 : De andere paddestoelen en andere soorten leders hebben geen last van dit gehad .
Maar heb er nog 2 die het niet goed doen , maar die staan gewoon veel dicht , niet beschadigd .
Er is 1 ding waar ik nog steeds geen zicht op heb en dat is dat de paddestoel gewoon een tekort heeft opgelopen en dus geen energie meer kan opwekken en zo stillekes wegkwijnt (dit is een lang proces vooraf) en zich ook niet kan weren tegen belagers .
Er was/is een tekort aan zwavel/sulfaat , en de gevolgen daarvan kan ik zelf niet inschatten , sommigen zeggen dat dit niet veel uitmaakt , ik weet het niet . Als mijn nieuwe bak weer wat is ingedraaid en de opstartperikelen door is , stuur ik weer een triton .
Dit laatste is gewoon mijn eigen denkpiste , moet ik er bij zeggen .
5 : wat betreft de stroming , ook geprobeerd , geen effect .
 
1 : eerst inderdaad mooie gladde verwondingen , daarna ook gerafeld zoals bij u . Mijn henkie+borsteltand zat er dan ook aan te happen . Maar deze hebben niet de verwondingen veroorzaakt .
Afhankelijk van op welk moment je kijkt verslechterd dit.
2: Even nader kijken onder de microscoop kan geen kwaad
3 (meermaals) dippen heeft hier niet geholpen
4 : De andere paddestoelen en andere soorten leders hebben geen last van dit gehad .
Maar heb er nog 2 die het niet goed doen , maar die staan gewoon veel dicht , niet beschadigd .
Er is 1 ding waar ik nog steeds geen zicht op heb en dat is dat de paddestoel gewoon een tekort heeft opgelopen en dus geen energie meer kan opwekken en zo stillekes wegkwijnt (dit is een lang proces vooraf) en zich ook niet kan weren tegen belagers .
Er was/is een tekort aan zwavel/sulfaat , en de gevolgen daarvan kan ik zelf niet inschatten , sommigen zeggen dat dit niet veel uitmaakt , ik weet het niet . Als mijn nieuwe bak weer wat is ingedraaid en de opstartperikelen door is , stuur ik weer een triton .
Dit laatste is gewoon mijn eigen denkpiste , moet ik er bij zeggen .
5 : wat betreft de stroming , ook geprobeerd , geen effect .
Ik heb nu 3 weken geleden mijn triton test terug gekregen. Hierin zaten alleen wat metalen, tevens een gebrek aan lithium, vanadium, molybdeen, mangaan. Verder niks bijzonders dus kan me niet voorstellen dat het aan het water ligt.
Tevens ben ik nog met de water wissels bezig nav de triton test.

Ik heb hem gister verplaatst maar lijkt tot nu toe niks uit te halen, staat er nog hetzelfde bij. Poliepen komen we iets uit maar niet geheel.

Het enige wat ik nog kan bedenken is mijn licht. Dit heb ik begin van de week verhoogd. Ik had alleen een foutje gemaakt in mijn berekening dus heb 2 dagen veel te veel licht gegeven zonder rustig over te wennen aan de nieuwe licht sterkte.

Hiervan hebben een paar koralen wel een tik gehad. Oa de hystrix en de calendrum.
Lijkt nu weer aan de betere hand.

Ik ga zo even een microscoop haken zal kijken of ik ook al die beestjes kan zien..

Maar ik moet wel zeggen dat dit niet goed voelt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Net met de microscoop nog gekeken. Zag niks geks.

Heb hem nu vol in de stroming gezet. Aankijken maar wat er gaat gebeuren.
 
Ik ben ondertussen mogelijk iets op het spoor wat kan leiden tot mijn antwoord.
Bij mijn vorige triton test had ik 15 ug aluminium. Ik heb vandaag weer een test binnen gekregen en hierin had ik al 25 ug aluminium. Nu dacht ik dat detox dit zou verwijderen (wat dus niet het geval is). Ondertussen heb ik een poly filter ingezet deze zou aluminium moeten verwijderen.

Wat ik in de tussentijd heb gezien is het volgende.
Mijn paddestoel leder word steeds kleiner, poliepen komen uit maar zeker geen volledige poliep expansie.
Tevens is ook mijn gorgoon zich anders aan het gedragen hij staat even een paar uur goed uit en vervolgens trekken de poliepen zich weer in, dit herhaald zich enkele keren per dag.

Nu heb ik in mijn zoektocht voor informatie over aluminium een test gevonden van randy. Hij omschrijft een soort gelijke reactie van koralen op aluminium.

Word vervolgd.
 
Kan misschien ook een krabje zijn die zich een weg aan het banen is door de paddestoelleder.
Dat lijkt mij niet gezien de randen die duidelijk beschadig waren. Ik zou dan ook verwachten dat er ergens een duidelijk gat zou zitten dit is ook niet het geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Bovenaan