Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw aquarium 1,40 x 0,6 x 0,6

Peterjgp

ZeewaterForum lid
Beste forumleden,

Op 6 oktober komt mijn nieuwe aquarium, welke als doorkijkbak gebruikt gaat worden.
De afmeting is 1,40 x 0,6 x 0,6, met 3 zijden in Optic White.

Inmiddels zijn de voorbereidingen in gang en ben ik bezig met de kast en ombouw.
Via het dagboek zal ik de vorderingen met jullie delen.

IMG_3736.jpg Zo moet het uiteindelijk worden (computertekening)

IMG_3753.jpgIMG_3785.jpgIMG_3789.jpgIMG_3790.jpg

Mvg Peter
 
Ziet er mooi uit!
Achteraf had zou ik ook voor optic white glas hebben gekozen.

Ga je aan de achterkant van je frame nog een plaat er tegenaan schroeven? Zonder achterwand schreeuwt de engineer in mij, dat er ergens in het frame nog een schoor geplaatst moet worden, omdat anders alle zijwaartse/scharende krachten op de bevestigingen(schroeven?) komen.
 
Weet je al welke verlichting je gaat gebruiken en hoe je ze in de kap gaat monteren?
Kwestie dat je genoeg plaats hebt om onderhoud, voederen, ... of ga je de kap steeds verwijderen?
 
Kap komt op het aquarium te liggen met een deksel met gasveren die open kan.
in de kap komt led-verlichting te hangen.

Weet je al welke verlichting je gaat gebruiken en hoe je ze in de kap gaat monteren?
Kwestie dat je genoeg plaats hebt om onderhoud, voederen, ... of ga je de kap steeds verwijderen?
 
Wat en hoeveel verlichting ga je dr in hangen?
Ik merk zelf nu ik meer t5 begon toe te voegen dat in temp ook wel echt een issue werd. Heb dr dan ook nu 2 fans in zitten en 2 van de roosters die jij nu ook geplaatst heb. Maar is net aan voldoende voor mijn bak.

Wellicht een idee om alvast 2 of meerdere fans te installeren zou jammer zijn als je klaar bent en je loopt tegen het volgende probleem aan.
 
Dank voor de tip. Ik hoop het probleem voor te zijn door te gaan werken met Led-verlichting.

Wat en hoeveel verlichting ga je dr in hangen?
Ik merk zelf nu ik meer t5 begon toe te voegen dat in temp ook wel echt een issue werd. Heb dr dan ook nu 2 fans in zitten en 2 van de roosters die jij nu ook geplaatst heb. Maar is net aan voldoende voor mijn bak.

Wellicht een idee om alvast 2 of meerdere fans te installeren zou jammer zijn als je klaar bent en je loopt tegen het volgende probleem aan.
 
Even een nieuwe update.
Afgelopen vrijdag was het dan zo ver. Het aquarium werd gebracht.
Inmiddels al flink wat werk verzet om het gereed te maken voor het proefdraaien.
Over een weekje maar eens proberen met zoetwater. ;)
 

Bijlagen

  • IMG_3818.jpg
    IMG_3818.jpg
    42 KB · Weergaven: 53
  • IMG_3817.jpg
    IMG_3817.jpg
    53 KB · Weergaven: 51
  • IMG_3815.jpg
    IMG_3815.jpg
    43 KB · Weergaven: 61
  • IMG_3813.jpg
    IMG_3813.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 46
Wat een fijne momenten zijn dat altijd! Ziet er goed uit.... succes met de verdere opbouwe!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Inmiddels weer een week verder met klussen en opbouwen.
PVC zit er inmiddels helemaal in en ook het proefdraaien met zoet water ging goed.
Nog wel wat kleine aanpassingen doen, maar 90% was goed.
Ook is de lichtkap nu helemaal klaar en kunnen de lampen erin.

Tot slot nog een opzet van het rif gemaakt.

image1.jpg

 
Bovenaan