Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bubble King mini 200 RD3 issues

krs1

Custom Tank
Sinds 1 week heb ik een nieuwe Bubble King 200 mini RD3 draaien. Volgens de handleiding moet de waterhoogte 21cm zijn, moet ik de afschuimer vol vermogen aanzetten en de standpijp afstelling helemaal open. Dit heb ik allemaal gedaan en ik zou zo maximaal 1 week moeten draaien om de afschuimer tot rust te laten komen en in te laten draaien. Ik ben nu een week verder maar hij draait niet lekker. Ik heb m helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt met een verdunt azijn bad. Goed in elkaar gezet en er verandert niks. De bubbels komen zo laag dat ze via de uitvoer de sumo ingaan. Tegenhouden kan ik t redelijk maar m'n ato is door de belletjes redelijk van streek.
 
Heb je al eens geprobeerd om hem een beetje hoger te zetten?
Heb ook een Bubble King en is ook één keer helemaal van slag geweest, hetgeen wel normaal was want ik had een chemisch product toegediend, maar wou toen ook niet meer op een fatsoenlijke manier werken.
Heb hem toen 2cm hoger geplaatst en binnen een halve dag was alles weer normaal en kon ik hem terug laten zakken.
 
Klopt helemaal, je moet de bodemplaat van je afschuimer zover omhoog brengen tot 21 cm onder het water, dan heb je de ideale stand.
 
Indraaien van de bubble king mini idd ff met de standpijp open en zonder de beker erop maar daarna mag je hem echt wel omhoog draaien t water met de standpijp. Kan rustig naar 50%. Staat ook in de handleiding dat je de schuim/water rand tot aan de sticker (vlak onder de beker) mag laten komen. En idd ook wat hoger zetten op bv 21 cm

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
De Bubble king doet t goed.
Staat nu in m'n nieuwe sump.
Groter afschuimer vak, constant 21cm waterhoogte, goed ingedraaid en werkt nu als een tierelier.
 
Bovenaan