Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat is dit.....

EelEsto

ZeewaterForum gebruiker
en belangrijker nog - wat is er aan te doen om hier vanaf te komen. Ik wordt er gek van!

IMG_3891.jpg
 
en belangrijker nog - wat is er aan te doen om hier vanaf te komen. Ik wordt er gek van!

Bekijk bijlage 481881

Dit zijn hydroids. Beste is om de stenen eruit te halen en schoon te maken. Kan inderdaad een plaag worden. Ik heb ze ook en door laksheid een plaagje!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Myrionema. Puur onkruid.
Gecondoleerd.
Informeer eens bij Gerben24 hoe dat bij hem is afgelopen.
In een vroeg nummer van Ons zeeaquarium staat daar ook nog wat wijsheid over opgetekend.
 
Nou - dat zijn weer opbeurende verhalen. Dacht dat ik na mij monti etende naaktslakken mijn portie wel gehad had. Niet dus. Er staat inmiddels behoorlijk wat in de bak. Wat is beste om mechanisch (buiten de bak) te verwijderen?
 
Verder - als je goed op de foto kijkt zie je de lichtbruine maar de donkere poliepjes daaronder - zijn dat ook hydroids?
 
Myrionema. Leuk spul als het bij een kleine kolonie zou blijven. Helaas kan het je halve bak overnemen.. Als het op één of enkele stenen zit: die in hun geheel verwijderen en niet opnieuw gebruiken. Als het om meer dan dit gaat kun je overwegen -als de bak groot genoeg is- een Apolemichthys trimaculatus te plaatsen.

Niet te lang wachten voor je actie onderneemt!
 
gootsteen-ontstopper aan het gebruiken hier.. heb al vanalles geprobeerd.
Careful though!
 
Steen verwijderen, niet hergebruiken is natuurlijk het meest effectief.

Een poging tot uitputten is voor de lange adem ivm bereikbaarheid en effectiviteit:
- Verbranden met natronloog, werkt alleen op bereikbare en vlakke plekken waar het loog even, stromimgsloos kan inwerken.
- Afknijpen en zuigen tegelijk met een zachte slang (slangopening als knijper gebruiken) zodat geen losse stukjes gaan zwerven.

Succes
 
Wat bij mij ook gewerkt heeft:
Reefpasta klaarmaken of kneden en alseen platte schijf op/over de kolonie plak plakken
 
Alle stenen waar wat op zat weg gegooid. Lijkt er allemaal uit te zijn. Komende weken even aankijken
 
Denk wel een kilootje of 20 aan steen weg gegooid [emoji46][emoji17]
 
Inderdaad zuur om zo'n 250 euro aan steen weg te gooien, maar alsnog beter dan stoppen omdat je bak is overgenomen door dat "onkruid"
Geen idee of uitkoken of logen veilig is.
 
Bovenaan