Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

overdosering nitra min ams

Jack R

Katwijk aan Zee
Goeiemorgen,
Ben bang dat ik een beetje te enthousiast ben geweest met het doseren van nitra min ams.
Na pak 'm beet een maand lang teveel doseren van dit goedje om m'n no3 omlaag te krijgen , leggen nu nagenoeg alle sps stukken het loodje.
Nu wil ik of een flinke wissel of een triton detox gaan doen.
Wie weet de beste oplossing van deze 2 of heeft er iemand nog andere opties?
Grtz Jack
 
Hallo, heb je tijdens het doseren regelmatig de nitraatwaarde gemeten?
Staat er in de gebruiksaanwijzing niets over wat te doen bij een te lage nitraatwaarde?
Hoe hoog is de fosfaatwaarde?
Wat is de kH-waarde, calcium en magnesium?

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
 
Idd even meten en zo nodig weer nitraat op juuste niveau brengen. Dat kan eventueel met calciumnitraat.
 
Hallo, heb je tijdens het doseren regelmatig de nitraatwaarde gemeten?
Staat er in de gebruiksaanwijzing niets over wat te doen bij een te lage nitraatwaarde?
Hoe hoog is de fosfaatwaarde?
Wat is de kH-waarde, calcium en magnesium?

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Idd even meten en zo nodig weer nitraat op juuste niveau brengen. Dat kan eventueel met calciumnitraat.

kh9 , ca 440 , mg 1300 , po4 0.12 waardes zijn allemaal wel redelijk , fosfaat is wat aan de hoge kant maar niet belachelijk te hoog.
Wat ik zo raar vind is dat ik nog steeds nitraat kan meten (5) maar er een soort van alcohol luchtje rond m'n aquarium gehangen heeft.
Nu heb ik best wel wat feestjes regelmatig en had er aan zitten denken dat 't misschien daar van was maar helaas niet.:eek:
Wat me opviel is dat het weefsel los laat , ook van de wat sterkere soorten zoals monti's , cactus en stylo's.
De enige die er nu nog in staan zijn wat acro's , hystrix , poccilipora.
Lps oortjes en buttons gaan geweldig goed.
Grtz Jack
 
Al je waardes zijn goed, uitgezonderd fosfaat.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
 
Hoeveel heb je gedoseerd?
 
Bovenaan