Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Help, wat is hier aan de hand

sterremos

ZeewaterForum lid
Sinds een paar dagen gaat mijn "paddestoel" achteruit, en vandaag zie ook dat het apenhaar niet meer waait, het is geheel ingetrokken.
Volgens mij zijn de waterwaarde in orde.
heeft er iemand suggesties wat er aan de hand is?


IMG-20170824-WA0007.jpg 20170910_145841.jpg

Vandaag weer gemeten

Nitriet 0
nitraat 10
kh 6
Calcium 460
fosphaat 0,1
ph 8,2
zout 1025
 
Sinds een paar dagen gaat mijn "paddestoel" achteruit, en vandaag zie ook dat het apenhaar niet meer waait, het is geheel ingetrokken.
Volgens mij zijn de waterwaarde in orde.
heeft er iemand suggesties wat er aan de hand is?


Bekijk bijlage 481599 Bekijk bijlage 481600

Vandaag weer gemeten

Nitriet 0
nitraat 10
kh 6
Calcium 460
fosphaat 0,1
ph 8,2
zout 1025


die koralen hebben eigenlijk graag een beetje fosphaat en goed wat stroming kan ook geen kwaad en hoeveel watt/L verlichting heb je eigenlijk en wat is de water temp?
 
Ach ja wat Edwin daar al vermelde over die vervelling kan natuurlijk ook kloppen zou je niet te veel zorgen maken zijn sterke koralen
 
Geef het nog een paar dagen. Evt even met je vinger er overheen om te kijken of hij niet gewoon aan het vervellen is.
 
Komt wel vaker voor dat leders een paar dagen ingetrokken staan, zou me er nog niet al te veel zorgen over maken.
Verder is je Fosfaat aan de hoge kant (0,06/0,08 is optimaal), en je Kh mag best wel wat omhoog, rond de 8 is goed.
 
Help, wat is hier aan de hand. weer aanwezig, nu een alg vraag

Iedereen bedankt voor de reacties en hulp in deze vraag, sinds vandaag zit het er weer beter uit, gelukkig gaat ie niet dood.
Mijn dank is groot.

Heb een nieuwe vraag/uitdaging, er komen op de stenen veel plukjes groene alg, hoe komen deze en vooral hoe kom ik er van af?

20170912_203722.jpg20170912_202431.jpg20170912_202434_001.jpg20170912_202437.jpg
 
Dit is mooi voor je opruim ploeg. Wellicht dat t al iets te lang is dan zal je het eerste stuk moeten plukken

Ook zie ik valonia dit zal niet opgegeten worden. Hier heb ik vandaag nog ergens anders wat over geschreven.
 
Bovenaan