Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zijn er kleurige scharrelende visjes voor nanobakken?

PlukB

ZeewaterForum lid
Ik ben benieuwd of er leuke kleurige visjes zijn die goed verkrijgbaar zijn en goed te houden zijn in een bakje onder de 100 liter, die veel naar voedsel scharrelen zoals ik dat heb gezien van potvissen, dwergkeizers en lipvissen. Het gaat me erom dat ze het rif afstruinen op zoek naar iets eetbaars.


Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
 
Ik bedoel natuurlijk pitvissen.. maar ja, autocorrect..

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
 
(dwerg) koraalklimmer? Die scharrelt ook een beetje rond, maar vreet alles (ook garnalen!)
een 100 liter lijkt me niet groot genoeg voor een pitvis, dan wordt bijvoeren wel een heel gedoe.
 
Okee bedankt voor de tip. Ga ik eens naar kijken. Ik kwam net toevallig ook in een filmpje Ecsenius stigmatura tegen. Die leek ook wel lekker rond te scharrelen. Ik wist niet dat er ook grondeltjes waren die dat doen [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
 
Er mag dus ook best naar plantaardig materiaal gezocht worden in plaats van naar dierlijk.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
 
Een blenny is een leuk visje eet alg en er zijn veel soorten en kleuren om uit te kiezen.
Ze gaan je rif en achterwand af opzoek naar draadalg (er moet dus wel wat alg zijn).
Een bekend voorbeeld is henky (salarias fasciatus).
Ze zijn niet agressief behalve naar soortgenoten en ze kunnen in een 100l bak.
Lees je wel goed in als je een visje bind die je leuk vind wand ze zijn niet allemaal zo makkelijk als henky.
Ook kan het zijn dat ze geen vervangend voer aan nemen (zo ben ik mijn henky verloren :( ) dus dan zal je ze nori moeten voeren of ander groenvoer wat ze accepteren.
 
Dank je Jan. Ik ga nog eend verder lezen in de blennies.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
 
Bovenaan