Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Stamoplossing magnesium is bruin

JerryB

ZeewaterForum lid
Ik heb voor het eerst een stamoplossing gemaakt van magnesium van dsr. Volgens de instructie 750 gram, aangevuld tot 1 liter en met een mini pompje laten oplossen. Nadat het opgelost was zag ik dat de oplossing een bruine tint heeft. Is dit normaal en kan ik de oplossing nog gebruiken?

Mvg

Jerry

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Meestal heb je dit als je niet steriel bent geweest, vieze emmer of zo[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nee, een schone maatbeker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

---- update ----

Maar is deze nu nog te gebruiken?
 
Er was met 1 van de oplossingen (mg ca of kh, weet niet meer welke) als je deze oploste in een spa fles dat de vloeistof kon verkleuren.
Weet niet meer precies hoe het zat en waardoor het kwam.

Denk dat je ondertussen de vloeistof al heb weggegooid of wel gewoon gebruikt. Maar mogelijk was dit de oorzaak?
 
Er was met 1 van de oplossingen (mg ca of kh, weet niet meer welke) als je deze oploste in een spa fles dat de vloeistof kon verkleuren.
Weet niet meer precies hoe het zat en waardoor het kwam.

Denk dat je ondertussen de vloeistof al heb weggegooid of wel gewoon gebruikt. Maar mogelijk was dit de oorzaak?


Dit gebeurd bij CA+ omdat er veel warmte vrij komt.
Ik gebruik hier een glazen vaas voor.
Als het afgekoeld is doe ik het in de doseercontainer.

Mg+ is in het begin niet kleurloos,pas na een tijdje zal het klaren.
Het is ook niet nodig een pomp te gebruiken, gewoon de fles af en toe eens omdraaien/schudden.
 
Bovenaan