Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bicarbonaat/Puur Natriumbicarbonaat Van een natuurwinkels

martijn1310

ZeewaterForum lid
Even een vraag.
ik draai al jaren op balling maar nu kwam ik op internet bij een natuurwinkel puur natriumbicarbonaat tegen. Nu schrok ik nogal van het prijsverschil tenopzichte van de producten die ik nu gebruik. Zijn er mensen die dit gebruiken of zijn er reden waarom het niet te gebruiken is of is om je kh te verhogen.

gr Martijn
 
Er zijn idd waarschijnlijk veel mensen die hun ballingzouten kopen in winkels die niets met de hobby te maken hebben en ja ,deze produkten kunnen even goed zijn.
Wel opletten dat er geen andere ,ongeschikte stoffen toegevoegd zijn aan de zouten ,maar vele zullen wel ok zijn.
Even zoeken op het forum ,hier is al veel over geschreven...
 
Ik gebruik dit al een aardige tijd. Belangrijkste is dat je foodgrade gebruikt, hier zitten geen schadelijke stoffen in.
Zelfde geld voor calcium en magnesium. Scheelt je bakken met geld.
 
Ik koop al jaren bicarbonaat, magnesium en calcium bij een zaak waar, volgens hun naam, vrouwen op bezemstelen rondvliegen. Zal je de naam via PB sturen. Scheelt bakken met geld en voldoet uitstekend want chemisch voldoende zuiver.
 
Daar haalde ik het ook altijd. Maar via onze oosterburen scheelt het nog een heel stuk zelfs. Even via een online internationale markt zoeken.
 
Het is een onderdeel bij het brouwen van bier...tip.
foodgrade dus. 1 euro per kilo
 
Even een vraag.
ik draai al jaren op balling maar nu kwam ik op internet bij een natuurwinkel puur natriumbicarbonaat tegen. Nu schrok ik nogal van het prijsverschil tenopzichte van de producten die ik nu gebruik. Zijn er mensen die dit gebruiken of zijn er reden waarom het niet te gebruiken is of is om je kh te verhogen.

gr Martijn

Mede hierom ben ik mijn topic gestart over KH/Ca/Mg enz verhouding. Reken maar eens verder hoeveel gram poeder er opgelost wordt in een kant-en-klaar liter flesje "kH buffer" of ''Ca+", dat is pas schrikken :p.
 
Bovenaan