Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

PH te hoog

JP70

ZeewaterForum gebruiker
Beste forumleden,

Heeft iemand een idee hoe ik mijn PH naar beneden kan krijgen. Ik heb een PH van 8,4 in de ochtend en die loop naar de 8,7/8,8 in de avond. Ik lees veel over hoe je juist de PH kan verhogen maar kan niet vinden hoe je die kunt verlagen. Ik heb mijn KH wat laten dalen naar 7 om te kijken of dat hielp maar geen resultaat. Iemand suggesties?
 
Lijkt mij een waarde die je eigenlijk niet kan halen, waar meet je de pH mee? denk dat het daaraan ligt.
Of gebruik je misschien kalkwater, maar ook hierbij zal de stijging maar minimaal zijn.

gr. Marcel
 
Ik meet de PH met een elektronische ph meter. Pas geijkt. Zal hem morgen nog eens ijken.
 
Beste forumleden,

Heeft iemand een idee hoe ik mijn PH naar beneden kan krijgen. Ik heb een PH van 8,4 in de ochtend en die loop naar de 8,7/8,8 in de avond. Ik lees veel over hoe je juist de PH kan verhogen maar kan niet vinden hoe je die kunt verlagen. Ik heb mijn KH wat laten dalen naar 7 om te kijken of dat hielp maar geen resultaat. Iemand suggesties?
Alles potdicht in huis, gasuitwisseling belemmeren door de stromingpompen naar de bodem te richten, en als je een open bak hebt.. zet er een kap op. Geen wieren gebruiken. Alhoewel je echt wat geks moet doen voor een zeer hoge pH. 95% heeft baat bij een pH verhoging.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Vandaag de ph meter opnieuw geijkt. Oorzaak gevonden. ik had de laatste keer echt iets verkeerd gedaan. Meter stond maar liefst 4,5 punten te hoog :mad:. Toch maar eens een bril kopen :biggrin:. Dank voor jullie reacties.
 
Bovenaan