Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

manderijnvis wel of niet?

noeri

ZeewaterForum lid
Mijn 720 liter bak draait nu iets meer dan 2 jaar en ik zou graag een koppel manderijnpitvissen toe willen voegen zodra ik mijn thallasoma lunare uit de bak heb, ik heb nog wel een grasgroene lipvis en ik weet dat dat een voedselconcurent is maar opzich zou dit geen probleem moeten zijn in een 2 meter bak dacht ik zo. Alleen heb ik wel is ergens gelezen dat als je snachts met een lamp in je bak schijnt je dan vollop vlokkreeftjes en dergelijke moet zien maar dat is bij mij dus niet het geval, nu is mijn vraag is het dan wel handig om er een koppel pitvissen in te zetten? En zo ja zou ik dit tegelijk kunnen doen met 3 gramma loretto en een midas blennie of is dit ivm belasting niet verstandig?
 
Ik heb er een gehad in mijn bak,ongeveer 2 jaar.Plaatste er een chelmon bij en een paar maand nadien was het einde verhaal,mandarijn ging dood.Aquarium was ook 2m.Blijkbaar was voedselaanbod niet groot genoeg voor beide.Hier ging het mis maar vermoedelijk gaan er genoeg zijn waar het wel lukte.Beetje wikken en wegen.Succes.

Ps,Chelmon doet het nu al paar jaar goed.
 
Mijn 720 liter bak draait nu iets meer dan 2 jaar en ik zou graag een koppel manderijnpitvissen toe willen voegen zodra ik mijn thallasoma lunare uit de bak heb, ik heb nog wel een grasgroene lipvis en ik weet dat dat een voedselconcurent is maar opzich zou dit geen probleem moeten zijn in een 2 meter bak dacht ik zo. Alleen heb ik wel is ergens gelezen dat als je snachts met een lamp in je bak schijnt je dan vollop vlokkreeftjes en dergelijke moet zien maar dat is bij mij dus niet het geval, nu is mijn vraag is het dan wel handig om er een koppel pitvissen in te zetten? En zo ja zou ik dit tegelijk kunnen doen met 3 gramma loretto en een midas blennie of is dit ivm belasting niet verstandig?


Bijvoeren met levende arthemia;)
 
Bijvoeren met levende arthemia;)
Dat is geen oplossing want ook daar overleven ze niet op.
Als je 's nachts al geen vlokreeften ziet dan vind je pitvis er overdag ook geen. Zou een paar maanden wachten of de populatie zich hersteld nu er minder lipvissen zijn en dan nog eens bekijken wat de juiste keuze is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Dat is geen oplossing want ook daar overleven ze niet op.
Als je 's nachts al geen vlokreeften ziet dan vind je pitvis er overdag ook geen. Zou een paar maanden wachten of de populatie zich hersteld nu er minder lipvissen zijn en dan nog eens bekijken wat de juiste keuze is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Helemaal mee eens. Hoewel ze echt wel voedsel in de meeste bakken vinden, verhongeren de meesten langzaam. Bij import zijn ze vaak mooi dik en in veel aquaria worden ze dunner en dunner... Zonde van deze mooie diertjes.

Niet wat je wil horen, maar ik zou het niet doen.
 
Helemaal mee eens. Hoewel ze echt wel voedsel in de meeste bakken vinden, verhongeren de meesten langzaam. Bij import zijn ze vaak mooi dik en in veel aquaria worden ze dunner en dunner... Zonde van deze mooie diertjes.

Niet wat je wil horen, maar ik zou het niet doen.

haha dat wou ik zeker niet horen maar wil ook geen dieren kopen die verhongeren dus ik kijk eerst hoe het gaat als de thallasoma eruit is.
in ieder geval bedankt voor jullie reacties
 
Bovenaan