Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

viskeuze 700 liter aquarium

noeri

ZeewaterForum lid
hallo ik heb een 200x60x60 aquarium 720 liter ex sump en me huidige bewoners zijn:
1 zebrasoma flavescens
1 rifwachter
2 eenbands anemoonvissen
1 grasgroene lipvis
1 thallasoma lunare(deze wil ik uitvangen want te agressief)
1 blauwe trekkervis (5cm)
1 spitssnuit koraalklimmer
1 kappersgarnaal
en voor de rest vooral lederkoraal en oortjes. Nu zat ik te denken als mijn thallasoma lipvis uitgevangen is om de volgend vissen bij te plaatsen: 1 midas blennie, 1 volwassen aalgrondel, 3 royal grammas en een zwartband lipvis, is dit een goede keuze? Andere mogelijkheden zijn ook zeer welkom alvast bedankt
 
de aalgrondel zou ik per paar houden , vinden de vissen ook prettiger.

Haal ze het liefst niet volwassen , dan weet je niet of ze elkaar verdragen , koop je ze kleiner dan gaat dit wel goed.

de zwartband lipvis ( anampses neoguinaic ) heb ik zo mijn bedenkingen over , deze wordt 18 tot 25 cm ......

de midas blenny is een leuke vis , ik heb hem ook,en deze komt het beste tot zijn recht als hij een plekje heeft vanwaar hij alles kan overzien.

Bij mij woont hij in een zeepok aan de voorzijde van het rif.

misschien zijn er andere lipvissen die je kunt houden zoals de zogenaamde flashers (https://www.coralandfishstore.nl/shop/lipvissen/14936-paracheilinus-cyaneus.html )

deze springen in paniek situaties omhoog , houd hier wel rekening mee.


greetings peter


 
Laatst bewerkt:
de aalgrondel zou ik per paar houden , vinden de vissen ook prettiger.

Haal ze het liefst niet volwassen , dan weet je niet of ze elkaar verdragen , koop je ze kleiner dan gaat dit wel goed.

de zwartband lipvis ( anampses neoguinaic ) heb ik zo mijn bedenkingen over , deze wordt 18 tot 25 cm ......

de midas blenny is een leuke vis , ik heb hem ook,en deze komt het beste tot zijn recht als hij een plekje heeft vanwaar hij alles kan overzien.

Bij mij woont hij in een zeepok aan de voorzijde van het rif.

misschien zijn er andere lipvissen die je kunt houden zoals de zogenaamde flashers (https://www.coralandfishstore.nl/shop/lipvissen/14936-paracheilinus-cyaneus.html )

deze springen in paniek situaties omhoog , houd hier wel rekening mee.


greetings peter



IK heb helaas an 2 x een oppeltje jonge aalgrondels gekocht maar zijn beide keren verdwenen vandaar dat ik graag een volwassen aalgrondel wil, alleen er mogen geen volwassen aalgrondels verkocht worden is mij laatst verteld helaas.
 
IK heb helaas an 2 x een oppeltje jonge aalgrondels gekocht maar zijn beide keren verdwenen vandaar dat ik graag een volwassen aalgrondel wil, alleen er mogen geen volwassen aalgrondels verkocht worden is mij laatst verteld helaas.
Dat verhaal heb ik nog nooit gehoord. Inderdaad zie je meestal jonge exemplaren. Naar mijn ervaring in het begin gevoelig voor een aantal huidparasieten. Een paar weken apart houden, goed aan het eten krijgen en eventueel (preventief) behandelen moet wonderen doen. Afgezien van deze gevoeligheid zijn het best sterke vissen.
 
Bovenaan