Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Advies gevraagd nieuwe verlichting.

N.D

ZeewaterForum lid
Goede middag allemaal,

ik heb een Blue marine reef 60, deze draait nu vanaf begin februari .
De bijgeleverde eiwitafschuimer en opvoerpomp heb ik vervangen voor een Tunze 9001, en een Tunze nano opvoerpomp.(stuk stiller☺️) verder heb ik er een Tunze nanostream 6040 in .
De bewoners zijn : koppel driebandanemoontjes
6-streeplipvis
Blauwpoot heremiet
En een pepermuntgarnaal
Aan koraal heb ik : Bali xenia
Druifjeskoraal
Paddestoelleder
Toortskoraal
Orgelpijp
Caulastrea
En wat buttons.
Nu ben ik op zoek naar verlichting die ik kan instellen met een timer en wat geleidelijker aan en uit kan.
De verlichting die ik nu heb staat wel op een tijdschakelaaar ,maar ik moet dan nog steeds zelf mijn lamp feller zetten( stand waar op staat als hij uit gaat is ook de stand waar hij op aan springt).
Is de aqua medic ocean light een goede optie? En moet ik dan gaan voor de gewone of de twin?
of heeft iemand een betere suggestie?
Alvast bedankt voor het meedenken .
 
Goede middag allemaal,

ik heb een Blue marine reef 60, deze draait nu vanaf begin februari .
De bijgeleverde eiwitafschuimer en opvoerpomp heb ik vervangen voor een Tunze 9001, en een Tunze nano opvoerpomp.(stuk stiller[emoji5]) verder heb ik er een Tunze nanostream 6040 in .
De bewoners zijn : koppel driebandanemoontjes
6-streeplipvis
Blauwpoot heremiet
En een pepermuntgarnaal
Aan koraal heb ik : Bali xenia
Druifjeskoraal
Paddestoelleder
Toortskoraal
Orgelpijp
Caulastrea
En wat buttons.
Nu ben ik op zoek naar verlichting die ik kan instellen met een timer en wat geleidelijker aan en uit kan.
De verlichting die ik nu heb staat wel op een tijdschakelaaar ,maar ik moet dan nog steeds zelf mijn lamp feller zetten( stand waar op staat als hij uit gaat is ook de stand waar hij op aan springt).
Is de aqua medic ocean light een goede optie? En moet ik dan gaan voor de gewone of de twin?
of heeft iemand een betere suggestie?
Alvast bedankt voor het meedenken .
Reefcenter heeft ook diverse soorten verlichting waarin dit mogelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
De AI prime hd is een mooie unit voor je bak.. heeft een zee aan mogelijkheden.
Je kan hem bedienen via je smartphone, je kan het spectrum zelf bepalen, daglicht en maanlicht cyclus en ik weet het niet zeker maar misschien ook wolken en bliksem simulatie.
Je moet er wel apart een ophang kit bij kopen.
 
Ook een mooie lamp die al prime maar ik kwam nu ook de aqua medic qube 50 tegen, iemand daar ervaring mee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ook een mooie lamp die al prime maar ik kwam nu ook de aqua medic qube 50 tegen, iemand daar ervaring mee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik weet dat de AI Prime HD duurder is dan het lampje van AM. Maar daarvoor krijg je een beter spectrum en een mooiere kleurweergave terug. Voor jouw bak lijkt de AI Prime HD me een uitstekende keuze.
 
Bedankt voor het advies[emoji5]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
AI maakt mooie lampen, ik gebruik 2 AI Hydra's. Hier zit dezelfde LED puck in als in de Prime alleen dan 2 stuks.

Heel erg tevreden mee, de bediening en configuratie met de app is eenvoudig en werkt goed. Er zijn lichtschema's beschikbaar die je er zo in kan laden, dat scheelt je zelf ook weer gepuzzel.

Ik zou zeker voor de AI Prime gaan.
 
Bovenaan