Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Osmosewater goed?

seafish

Senior Forumlid
Hoi
ik heb men osmosewater getest op nitraat en fosfaat en heb een uitslag van nitraat 1 mg/l en fosfaat 0,20 mg/l,is dit ok?
 

Bijlagen

  • IMG_4494.jpg
    IMG_4494.jpg
    39,5 KB · Weergaven: 21
  • IMG_4496.jpg
    IMG_4496.jpg
    30,4 KB · Weergaven: 23
Hoi
ik heb men osmosewater getest op nitraat en fosfaat en heb een uitslag van nitraat 1 mg/l en fosfaat 0,20 mg/l,is dit ok?
Hallo,
De fosfaatwaarde is niet goed! Deze is 10 maal hoger dan gewenst. Nitraatwaarde van 1 mg/l is goed.
Heb je het osmosewater zo getest of heb je er eerst zeewater van gemaakt?
De door jou gebruikte testen zijn speciaal voor zeewater ontwikkeld. Mocht je zoetwater hebben getest, dan zou ik deze testjes opnieuw doen, maar dan met zoutwater.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
 
Hallo,
De fosfaatwaarde is niet goed! Deze is 10 maal hoger dan gewenst. Nitraatwaarde van 1 mg/l is goed.
Heb je het osmosewater zo getest of heb je er eerst zeewater van gemaakt?
De door jou gebruikte testen zijn speciaal voor zeewater ontwikkeld. Mocht je zoetwater hebben getest, dan zou ik deze testjes opnieuw doen, maar dan met zoutwater.
Dit is alleen osmose van de lfs.het zeewater van het aquarium is ook de nitraat en fosfaat te hoog ,nitraat is dan 2mg/l en fosfaat 0,20mg/l
het probleem is ik krijg die 2 waardes maar niet naar beneden ,niet met weken Nopox te gebruiken en nu al weken met biopellets,daarmee dat ik denk dat het aan het osmose water ligt.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Alleen de fosfaatwaarde is te hoog. Nitraatwaarde van je aquarium is prima!
Koop je het osmosewater of gebruik je een eigen osmoseapparaat?
In het laatste geval zou ik de filters gaan vervangen.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
 
ook nitraat hoort bij osmosewater nul te zijn, dat het in je aquarium op 1 mag staan is iets anders.
 
Het is tijd om de membranen te vervangen. Zou dit water zeker niet gebruiken

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Zelf met een osmose apparaat water maken is het beste wat je kunt doen.
 
Bovenaan