Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

[1500L] Matthijs' Built in wall reef

Ziet er goed uit zo alleen zo jammer van die boom 🤣🤣🤣🤣.
Mvg henk

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Thx @ Henk & Alex!

Vandaag wat waardes gemeten :
No2 = 0ppm
No3 = 1ppm elos 9ppm idip
Po4 = 0.00 - 0.02 mg/l iDip + hanna checker
Kh = 7.8 iDip
Ph = 8.3 iDip
Ca = 424mg/l iDip

Grtz,
Matthijs
 
Mooie waardes, probeer ze wel altijd op hetzelfde tijdstip te meten, zeker ph - kh - ca en mg voor het meest zuivere beeld/verloop.
 
De bak doet het goed en de enkele acro's die ik in de stekkenbak heb steken blijven redelijk op kleur, nog niet optimaal maar komt goed!

Hier nog een fotootje van de Chelmon rostratus en 1 van de kauderni's

IMG_20171228_215118_818.jpg

IMG_20171229_191324_871.jpg

Grtz,
Matthijs
 
Blijft mooi een chelmon. Hoop dat ie goed eet, dan heb je er veel plezier aan.
 
@zeefanaat : Heb hem ondertussen 6 weken en hij doet het super, eet heel goed en staat zijn mannetje. Hopelijk blijft hij het goed doen.. Toch wel een voordeel dat je vissen in quarantaine kan plaatsen om te wennen aan vervangend voer want de eerste dagen vreesde ik er voor aangezien hij niets anders wou dan levende artemia. Nu eet hij "razendsnel" bevroren mysis.

@mollie : thanks

Grtz,
Matthijs
 
Dat is idd een mooi voordeel.
En helemaal top dat ie nu vervangend voer eet! Geniet ervan in ieder geval.
 
De LED armatuur is in opbouw :

IMG_20180108_215104_751.jpg

IMG_20180108_215104_774.jpg

Binnenkort dus de verlichting boven de bak, ben benieuwd!:cool:

Grtz,
Matthijs
 
't Is zo ver, de abyssware armaturen ontvangen.
De eerste die het barracuda model in ontvangst mag nemen*
Althans 2 van de 4 om te checken of alles naar mijn wensen is, en dat is het zeker!
Binnenkort volgen er dus nog 2. Initieel was het de bedoeling om er eventueel 6 te plaatsen maar gezien het resultaat van 2 denk ik dat het ruim overbodig zal zijn.

Hier enkele pics :

IMG_20180114_215441_061.jpg

IMG_20180114_215441_063.jpg

IMG_20180114_215441_066.jpg


En hier nog is een full tank shot :

IMG_20180114_215811_471.jpg

Grtz,
Matthijs
 
Als dat een foto met de nieuwe verlichting is, ziet het er idd al goed uit.
Ben benieuwd hoe het op de lange termijn met die lichten gaat zijn.
 
Als dat een foto met de nieuwe verlichting is, ziet het er idd al goed uit.
Ben benieuwd hoe het op de lange termijn met die lichten gaat zijn.

Dat is inderdaad een foto met 2 lampen aan 75% vermogen.
Ik voorzie geen enkel probleem op lange termijn, in tegendeel. De AbyssWare SeaSapphire (kleine broertje) draaien al 2 jaar op mijn nano en achteraf op stekkenbak en ben er zeer tevreden van, de armatuur op zich ziet er ook nog gewoon splinternieuw uit.

Grtz,
Matthijs
 
Vandaag de 2 andere AbyssWare Barracuda armaturen mogen ontvangen.
Voorlopig starten met 50% piekvermogen en zo stilletjesaan verhogen want heb gemerkt aan de koralen dat de armaturen enorm veel PUR geven. Zeer tevreden met het resultaat want had schaduwplekken verwacht gezien mijn scape en deze zijn er uiteindelijk enkel waar ik ze bewust wou*

De koralen vandaag verplaatst aangezien ik links een lps eiland wil met minder stroming (en eventueel aangepaste verlichting) en wat schaduwrijkere plaatsen en rechts een sps eiland met veel stroming aangezien ik daar makkelijk mijn stromingspompen kan wegwerken.

Grtz,
Matthijs
 
Mooie bak en plaats waar deze staat.

ben ook erg gecharmeerd van de verlichting, geen lenzen en geen fans. Geeft veel licht ook bij slechts twee armaturen, zo lijkt the tenminste op de overzichtsfoto. Net ook even op de website van de leverancier gekeken maar daar kwam ik het wattage van deze lampen niet tegen. weet jij dit?
 
Bovenaan