Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn naam is ....

Jurgend1971

ZeewaterForum lid
Jurgen ;) en ben momenteel plannen aan het smeden om mijn huidig aquarium om te bouwen naar een mixed koraalrif.
De huidige bak die ik nu heb is een Tanganyika biotoop maar heb al altijd een zeewater bak willen houden maar had echter nooit de tijd daarvoor. Nu is de tijd aangebroken om rustig een zeeaqua op te bouwen..
even opsommen welk materiaal ik ter beschikking heb en zou graag weten van jullie of ik dit kan gebruiken voor zeewater.
- Dubai 100 aqua ( 101x41x51 cm) 190l inhoud.
- huidige lichtkap voorzien voor 2x T5 39 w lampen (er is eventueel wel plaats voor een LED balkje erbij).
- verwarmer met thermostaat 150 watt
- UV lamp 9 watt
- [FONT=&quot]JBL CristalProfi e901 greenline met oppervlakte uitstroming..
[/FONT]
- achterwand zelf gemaakt (rots effect)

thx grtjs
 
Hallo Jurgen, leuk dat je je huidige aquarium wil ombouwen tot zeeaquarium. Echter zou ik hier heel goed over nadenken. Je heb op t forum voor een klein prijsje al een leuke 2dehands bak met alles wat je nodig heb.

Persoonlijk zou ik deze bak niet gaan gebruiken. Lees je eerst goed in. Begin bijvoorbeeld met het boekje van tanne. Hierin staat veel nuttige informatie over bijvoorbeeld de materialen die je nodig heb en waar je op moet letten.

Veel plezier!

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Welkom Jurgen in deze mooie onderwaterwereld.
Ook mijn advies is om je goed voor te bereiden via dit forum en eventueel het boekje van Tanne te kopen.
 
Bovenaan