Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Scartella cristata

Mooneater

Thijs
Op de lijst van deJong kwam ik Tank Bred Scartella cristata tegen.

Ik ben altijd erg geinteresseerdin Tank Bred individuen, en deze soort lijkt haast een soort all-round Salarias te zijn. Ze worden alleen relatief groot (12 cm). Heeft er iemand ervaring met deze soort?

Voor mijn 120 liter bakje is deze soort denk ik te groot, maar ik vraag het toch maar even na...
 
Niemand ervaring met deze soort?

Gezien ze nog klein zijn bij de leverancier, ga ik het denk ik toch proberen, ben erg benieuwd!
 
wat voor ervaring had u met de Scartella cristata ik las namelijk dat die zelfs ook glas anemonen eten klopt dat eigenlijk ook
 
Het zijn zeer schuchtere visjes, zeker zien dat je geen agressieve vissen hebt ofzo. Je kan ze zelf per koppel of in groep houden. Ken iemand dat er 2 heeft en zijn bak is glasanemoonvrij.
 
Het zijn zeer schuchtere visjes, zeker zien dat je geen agressieve vissen hebt ofzo. Je kan ze zelf per koppel of in groep houden. Ken iemand dat er 2 heeft en zijn bak is glasanemoonvrij.
is dat zeker dat je ze met meer kan houden? ook Voor langer tijd dus als ze geslachts rijp zijn
dan is het wel een interessante vis
 
Het zijn zeer schuchtere visjes, zeker zien dat je geen agressieve vissen hebt ofzo. Je kan ze zelf per koppel of in groep houden. Ken iemand dat er 2 heeft en zijn bak is glasanemoonvrij.
Dit is dus wel een erg goede alternatief als je van de glas anemoon af wil. Eet deze ook geen koralen?
 
De persoon dat er 2 heeft is mijn neef en ondertussen heeft hij ze 1 jaar en 3 maand. In deze tijd volledig niets agressie gezien en ik veronderstel dat ze na 1 jaar wel volwassen zijn.

Van de koralen blijven ze tot nu toe af allee toch nog niet gezien dat ze aan een koraal nipte dus.

Had zelf ook gezien dat ze terug binnen waren bij dejong en heb er ineens zelf ook 4 besteld voor mij 2 voor mijn nk en 2 voor mijn nicht.
Dus als je ze wilt hebben moet je snel zijn :ROFLMAO: :ROFLMAO: .
 
De persoon dat er 2 heeft is mijn neef en ondertussen heeft hij ze 1 jaar en 3 maand. In deze tijd volledig niets agressie gezien en ik veronderstel dat ze na 1 jaar wel volwassen zijn.

Van de koralen blijven ze tot nu toe af allee toch nog niet gezien dat ze aan een koraal nipte dus.

Had zelf ook gezien dat ze terug binnen waren bij dejong en heb er ineens zelf ook 4 besteld voor mij 2 voor mijn nk en 2 voor mijn nicht.
Dus als je ze wilt hebben moet je snel zijn :ROFLMAO: :ROFLMAO: .
oké bedankt voor de goede info. Dan ga Ik er ook maar 1 of 2 bestellen want ik heb namelijk maar een 125 liter aquarium
 
Ben zelf ook zeker benieuwd. Denk dat het altijd een beetje afwachten is elke vis is verschillend natuurlijk. Dat is juist zoals met pincetten en vijlvissen de ene eet het wel de andere niet.

Wat ik ook zo intressant aan deze vis is dat hij ook bryopsis eet.
 
Ooo kijk dat is al helemaal top. Eigenlijk is het gewoon een visje die heel handig is in de aquarium
Ben zelf ook zeker benieuwd. Denk dat het altijd een beetje afwachten is elke vis is verschillend natuurlijk. Dat is juist zoals met pincetten en vijlvissen de ene eet het wel de andere niet.

Wat ik ook zo intressant aan deze vis is dat hij ook bryopsis eet.
 
De persoon dat er 2 heeft is mijn neef en ondertussen heeft hij ze 1 jaar en 3 maand. In deze tijd volledig niets agressie gezien en ik veronderstel dat ze na 1 jaar wel volwassen zijn.

Van de koralen blijven ze tot nu toe af allee toch nog niet gezien dat ze aan een koraal nipte dus.

Had zelf ook gezien dat ze terug binnen waren bij dejong en heb er ineens zelf ook 4 besteld voor mij 2 voor mijn nk en 2 voor mijn nicht.
Dus als je ze wilt hebben moet je snel zijn :ROFLMAO: :ROFLMAO: .
Die gaan mee dan :)
 
heb er twee gekocht :) één van de twee laat zich al zien
 

Bijlagen

  • 3F136710-8DE8-408A-AD64-9D99C0528B8E.jpeg
    3F136710-8DE8-408A-AD64-9D99C0528B8E.jpeg
    188,6 KB · Weergaven: 65
heb er twee gekocht :) één van de twee laat zich al zien
Mooi de mijn komen morgen of donderdag binnen ben benieuwd.
Wat heb jij er mss voor betaals als ik zo nieuwschierig mag zijn?
Dan weet ik hoe lief ik tegen de vrouw moet zijn :ROFLMAO: .


Denk dat hij dan heel hard moet gaan zoeken, ze staan er namelijk niet in ;)
Jama zo ga je ze niet kunnen testen he :p.
Wat heb je verder van bezetting perongeluk nog andere blenny of gobbys dat hun lastig kan vallen?
 
Mooi de mijn komen morgen of donderdag binnen ben benieuwd.
Wat heb jij er mss voor betaals als ik zo nieuwschierig mag zijn?
Dan weet ik hoe lief ik tegen de vrouw moet zijn :ROFLMAO: .



Jama zo ga je ze niet kunnen testen he :p.
Wat heb je verder van bezetting perongeluk nog andere blenny of gobbys dat hun lastig kan vallen?
Leuk dat je zo ook bijna hebt .

ze doen het echt goed zitten tot nu toe heel vaak bij elkaar

nee testen gaat niet maar het ging mij er om dat deze ook in het Caribisch gebied voor komen voor mijn biotoop bak
ik zou maar heel lief zijn voor de vrouw ;)

ik heb er een O atlanticus in zitten en het lijkt er op dat ze af en toe een werkoverleg houden ze zitten dan met ze drieën bij elkaar
 
Hier zijn ze er gisteren ook ingegaan 4 stuks.
Enkel de juffers dat weer de hufters uithangen maar de rest laat ze met rust.
Normaal na een paar dagen stoppen de juffers er ook altijd wel mee.
Heb ze al wel zien eten zijn echte vreetzakjes heel hevige etertjes.
Dus duimen dat de juffers ze nu nog accepteren en dan komt het wel goed.
 
Bovenaan