Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Herrie afschuimen red sea max nano

kootonline

http://www.kootonline.nl/
De afschuimer van mijn red sea nano maakt nogal wat bromende herrie. zijn er meerdere gebruikers met deze klachten. Hij is ongeveer een maand aan het indraaien en wat ik ook probeer hij blijft herrie maken......:mad:
 
Kan je filmpje maken van het gebrom ??? ik heb op mijn nano bleny met dc motor ook bijna 2 a 3 maanden ingedraaid voordat tie stil werd en als je hem schoon maakt weer het zelfde .
 
Hoe is het afgelopen? Heb je een oplossing gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem. Hij maakt het meeste lawaai als het luchtventiel meer opengedraaid staat. Ik ben nog maar net opgestart en ga het rustig afwachten, maar als die herrie binnen enkele weken er nog is, zoek ik een andere oplossing (Tunze 9001 bvb? of sump onderaan in het kabinet plaatsen met afschuimer erin? Het aquariumkabinet staat op parket dus ik weet niet of een extra aparte sump een goed idee zou zijn.
 
Ik heb zelf de tunze 9001 er in gezet,
Ook heb ik voor het gemak het bij vulbakje er uitgehaald en een bijvul systeem van tunze er op gezet.
De bak is nu heerlijk stil en makkelijker om aan tewerken.

Succes met jou oplossing ben benieuwd hoe jij het gaat doen.
 
De winkel waar ik onlangs de Red Sea Max Nano heb gekocht heeft ons aangeraden om er een spons tussen te doen of (zoals meerdere mensen al gezegd hebben) een tunze 9001.
 
Bovenaan