Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Interne sump maken

joelleWx

Senior Forumlid
Ik heb altijd een red sea max 130 gehad deze heeft een interne filter

Ik ga nu mijn aqua 60 omtoveren tot zee aquarium en ik wil hier ook een interne sump in maken.

Ik heb dit nog nooit gedaan! Ik wil het niet van glas maar echt van dat harde plastic geen idee hoe het heet zie foto

Welke materialen heb ik hiervoor nodig?
Waar kan ik dit halen ?

dd4d31860b6ab37546faf7a8a7be0a68.png



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
heej,

Heb al eens eenzelfde idee gehad. (maar nooit tot uitvoering gebracht)
Heb al wel eens zelf een sump gemaakt met glas en die plaatjes glas er gewoon in gekit. Er is speciale kit voor aquaria.

Je kan even googlen op hard kunststof platen of plexiglas. Die zijn in verschillende diktes wel te bestellen.
Het lijkt mij dat je dan een plaat bestelt een fractie korter dan je aquarium en die er dan inkitten.

Je kan dan zelf een kam erin zagen voor de overloop.

Succes,

Jan

(ben benieuwd) :)
 
heej,

Heb al eens eenzelfde idee gehad. (maar nooit tot uitvoering gebracht)
Heb al wel eens zelf een sump gemaakt met glas en die plaatjes glas er gewoon in gekit. Er is speciale kit voor aquaria.

Je kan even googlen op hard kunststof platen of plexiglas. Die zijn in verschillende diktes wel te bestellen.
Het lijkt mij dat je dan een plaat bestelt een fractie korter dan je aquarium en die er dan inkitten.

Je kan dan zelf een kam erin zagen voor de overloop.

Succes,

Jan

(ben benieuwd) :)

Heel erg duidelijk bedankt !!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik wil mijn interne sump toch gaan maken van hard plastic ?? Weet iemand de naam ervan het is hetzelfde materiaal als de overloop kam


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan