Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Koraalzand na doorstart

bramputman26

ZeewaterForum lid
Hoi allemaal.

Vandaag gestart met een doorstart van een 130 liter sera naar een 400 literbak. Nieuw koraalzand gekocht. Heb het oude water uit de sera overgedaan naar het nieuwe aquarium en 75 liter nieuw water toegevoegd. Morgen kan ik bij een mede-aquariaan het overige water uit een reeds goed draaiende bak overnemen. Ik ben zo stom geweest om het nieuwe fijne zand, 10 kilo, niet te spoelen en na het scapen heb ik het direct in het aquarium gedaan. Resultaat: een prachtige melkbak. Gaat dit nog weer weg? Begin me nu toch wel enigszins zorgen te maken!
8333fd9afe1c70de2c20544ccb0c19de.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Powerfilter inzetten.
 
En wachten maar. Je kan ook nog op je opvoer watten plaatsen als je geen powerfilter heb

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
En wachten maar. Je kan ook nog op je opvoer watten plaatsen als je geen powerfilter heb

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Top. Kan het kwaad voor de levende haven of hebben ze gewoon een dagje mist?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Ik kan me niet voorstellen dat ze er echt last van zullen hebben als je t snel oplost. Maar bevoordelijk kan het nooit zijn.

Wat je ook nog kan doen is op zoveel mogelijk plekken nog extra filter watten tussen stoppen bijv tussen 2 Schotten in.

Nb oude watten werken beter dan nieuwe watten, deze nemen kleiner vuil op.
Ook absoluut niet vergeten nieuwe watten eerst onder heet water goed uit te spoelen! Anders loopt je afschuimer over.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Bedankt voor de tips. Een fijne gafzak en een hoop watten hebben het probleem verholpen!
3df207dda82cb19812324455987bc9ae.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Bovenaan