Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Smoky's 70L

smoky

ZeewaterForum lid
Zoals al eerder aangegeven heb ik mijn 40x30x30 bakje omgeruild naar een 61x36x32 bakje zodat ik straks iets meer mogelijk heden heb als hij is omgedraaid. Ik heb alles van de 40L bakje overgezet na mijn 70L bakje.
20170717_184324.jpg

Wat ik nog moet doen aan dit bakje is meer licht(komt deze week ergens) en meer steen er zit nou nog 6kilo aan levend steen in en ik wou het aanvullen met platte(dood)steen of is het verstandig om Nog wat levend steen erin te doen ik moet alles nog wel netjes weg werken maar dat komt wel.
 
20170717_184324.jpg
Oude verlichting
20170722_102054.jpg
Nieuwe verlichting

Week 3 nu de waarden
1.025/25gr
Ph 8.15
Kh 11.5
No2 0
Nh4 0.15

Zijn dit een beetje goeie waarden na 3 weken?
 
Bekijk bijlage 479974
Oude verlichting
Bekijk bijlage 479975
Nieuwe verlichting

Week 3 nu de waarden
1.025/25gr
Ph 8.15
Kh 11.5
No2 0
Nh4 0.15

Zijn dit een beetje goeie waarden na 3 weken?

Ziet er goed uit met de nieuwe verlichting. Je hebt nu een veel betere spreiding.
Je waterwaardes zien er niet verkeerd uit. De ammoniumwaarde moet nog naar 0. Aangezien deze nog 0,15 bedraagt, kun je zien dat afbraak van afvalstoffen nog niet optimaal is. Ammonium staat aan het begin van de stikstofkringloop. Dus nog even geduld hebben.
 
20170723_203145.jpg

Zo iets meer steen .
Ik vind wel dat het zo op de foto niet zo vol lijkt, maar als ik zo in de bak kijk dat ik hem aardig vol vind met steen
 
Beste Ray,
Scape is zo persoonlijk en het gaat erom dat jij het mooi vind :eek:

Moet ook eerlijk zeggen dat ik er nog niet zo blij mee ben hoe het er nou uit ziet maar het is behoorlijk lastig om in zn klein bakje iets moois neer te zetten
 
Week 4

1.024/24gr
Ph 8.15
Kh 11.8
No2 2
Nh4 0.25

Alleen de no2 en de nh4 verandert nu een beetje wat kan ik er aan doen behalve wachten?
 
Doe niks anders:p;) heb er vandaag toch een tunze 9001 afschuimer gekocht en moet zeggen hij is tot nu toe aardig stil
.
 
Ja dan zijn 4 weken lang he... hou dr rekening mee dat het even kan duren voor je afschuimer echt goed gaat werken. Heeft een tijdje nodig om in te draaien
 
Heel lang :rolleyes:, had ik ook gelezen idd dat hij een tijdje moet indraaien
 
Haha ja ik weet het maar.... het komt vanzelf en dan kan je echt gaan beginnen. Ook Al is het nu ook leuk om in je bak te kijken om te zien of er weer iets nieuws te zien valt.
 
idd dat is ook zo, zo heb ik al 3 borstelwormpjes, een aantal hele kleine garnaaltjes en wit krabje en een paar slakjes gezien, maar ik kijk er ook al naar uit om straks langzaam mijn bakje te gaan vullen
 
Week 5
Ph 8.15
Kh 11.5
No2 0
Nh4 0.25

Is het verstandig om nou rustig aan te beginnen met de schoonmaakploeg? En wat is dan wijsheid 1 x per maand iets toevoegen en wat dan eerst eerst koralen toevoegen en dan vis of Anderson dus eerst.
1 schoonmaakploeg slakjes/garnaal
1maand later 1 stuk koraal en dit maandelijks toevoegen
En dan de vis
Of om en om 1 maand koraal en de andere maand een vis?
 
Week 5
Ph 8.15
Kh 11.5
No2 0
Nh4 0.25

Is het verstandig om nou rustig aan te beginnen met de schoonmaakploeg? En wat is dan wijsheid 1 x per maand iets toevoegen en wat dan eerst eerst koralen toevoegen en dan vis of Anderson dus eerst.
1 schoonmaakploeg slakjes/garnaal
1maand later 1 stuk koraal en dit maandelijks toevoegen
En dan de vis
Of om en om 1 maand koraal en de andere maand een vis?
De waardes zien er goed uit. Belangrijk in deze is een nitrietwaarde van 0 en die heb je. Helaas is ammonium nog niet geheel weg. Dat is een voorportaal van nitriet. Ik zou nog even wachten.
Beginnen er wat groene algen te groeien?
 
De waardes zien er goed uit. Belangrijk in deze is een nitrietwaarde van 0 en die heb je. Helaas is ammonium nog niet geheel weg. Dat is een voorportaal van nitriet. Ik zou nog even wachten.
Beginnen er wat groene algen te groeien?


Ja er groeit nu her en der wat groene alg . Dan wacht ik nog even geduldig af
 
Ik denk dat je over een week kunt beginnen met een poetsploeg. Kan deze de algen in toom gaan houden.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
 
OK thnx dan waxht ik zeker nog 1 week en dan kijken wat de waarden zijn
 
Ik zit trouwens nog te twijfelen on er nog een stukje levend steen in te doen, is dat verstandig om dat nou te doen of verstoord dat de indraai proces en kan ik het beter laten?
 
Bovenaan