Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

afschuimer doet niets meer

Jo_nano

ZeewaterForum lid
Sinds enkele jaren draait in mijn bak, 60x60x60 met aparte sump plusminus 200 ltr samen, een tunze 9005 afschuimer. Ik ben al zeker 30 jaar met zee water bezig. Maar nu snap ik het effe niet meer. Laatst de afschuimer uit de sump gehaald. Helemaal uit el kaar gehaald en alles 1 uur in de schoonmaakazijn gezet. Het was weer perfect schoon alle kalkkokerwormpjes en andere aanslag was verdwenen. Hierna de boel uitermate goed gespoeld met water, zodat er geen schoonmaakazijn in de bak zou komen. De boel als test in een emmer met normaal kraanwater laten draaien, maar geen enkel schuim belletje te zien. De boel weer uit elkaar gehaald en nogmaals gekeken ofdat alles goed in elkaar zal, luchtslang niet afgeklemd zat etc. Weer enkel uren laten draaien, weer geen belletje te zien. Toch maar in de sump gehangen en aangezet. Na twee dagen draaien is er nog geen enkel luchtbelletje waar genomen. Alle testen zonder schuimbeker gedaan. In de bak wel met schuimbeker erop.
HELP, wat doe ik verkeerd. ?????
 
Bovenaan