Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

500L Cube RoelHG

Re: Aqua Medic Cube van Moi

Dat is zeker Roel, groter kan altijd. Eerst veel ervaring opdoen en een kleinere bak is makkelijker te sturen, zeker dit formaat, top.
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Oftewel binnen een half jaar ben je groter. 😋

Hey Alex, dat is zeer zeker waar! Maar toch besloten om het bij dit aquarium te houden voor nu en ga me best doen alles netjes te plaatsen! Mocht ik dan toch echt een keer mijn aquarium gevuld hebben en alles gaat een tijdje goed kan ik altijd over naar een grotere bak :biggrin: Nu maar eerst deze up and running krijgen. Voor een eerste zeewater aquarium is dit toch wel een veilige inhoud denk ik zo!

De apparatuur die ik heb is ook geschaald op groter kunnen gaan dus dat scheelt..... we gaan er lekker mee bezig! Het blijft ontzettend leuk allemaal! Thnx!
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Dat is zeker Roel, groter kan altijd. Eerst veel ervaring opdoen en een kleinere bak is makkelijker te sturen, zeker dit formaat, top.

Toch dacht ik dat het moeilijker is een klein aquarium stabiel te houden draaien dan een grotere?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Haha oeps.... zie ik daar nu een hele mooie uitspraak die ik tegen me vriendin kan gebruiken? haha!! Nee komt goed.... we gaan kijken wat het me allemaal gaat brengen. Ik ga ervan uit dat de techniek welke ik in huis haal ook gaat bijdragen aan een stabiele bak!

Wel nog een vraagje.... wat adviseren jullie boven het wierenfilter? Ik zat aan een kessil H380 te denken alleen moet nog even kijken hoe ik de indeling van de sump ga doen gezien de krappe ruimte onder de bak.... daarover zijn adviezen ook welkom natuurlijk :biggrin:
 
Aqua Medic Cube van Moi

Even een interesse peiling idd! Het probleem is niet dat ik niet weet wat ik wil maar dat ik af en toe de verkeerde keuzes maak in mijn aankopen! Plan is niet om heel veel groter te gaan maar groot genoeg om wat meer mogelijkheden te hebben [emoji1316]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Haha toch te weinig ruimte voor je apex;)

Haha ja inderdaad! En zit me ook een partij te goochelen met me sump dat ik toch wat cm mis..... en ik ken mezelf dus beter nu die aanpassing doen dan er later van balen! [emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Hier stond nog een mooie maat maar zie dat die al weg is.
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?171438-Aquarium-sump-RVS-frame-nieuw

LOL sorry kon het niet laten:eek:

Ik wou dat ik ook u geduld had, bij mij moet altijd zo snel mogelijk het zout er in:rolleyes:

Hahaha ik zag het inderdaad!! Jammer joh.... maar die maat is me iets te!

Ik ben me aan het oriënteren voor een 75x75x75 of wellicht een 80x80x80 (90x90x90 word me weer iets te groot denk ik) alleen deze worden bijna niet als complete bak aangeboden incl meubel. Ik wil eigenlijk niet zelf een meubel hoeven maken dus nog even aan het zoeken naar de juiste vervanging. Maar het geduld heb ik wel inderdaad..... Als ik straks alle spullen klaar heb staan kunnen we snel starten!
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Hahaha ik zag het inderdaad!! Jammer joh.... maar die maat is me iets te!

Geloof me, een zeeaquarium kan nooit groot genoeg zijn.
En niemand zegt dat het aquarium direct vol moet staan he...
less is more... een wit strand, een overhangend gedeelte ect,en laat die koralen maar groeien.
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Geloof me, een zeeaquarium kan nooit groot genoeg zijn.
En niemand zegt dat het aquarium direct vol moet staan he...
less is more... een wit strand, een overhangend gedeelte ect,en laat die koralen maar groeien.

Klopt helemaal en daarom wil ik me sump ook dik op orde hebben en dat gaat voor mijn gevoel nu allemaal niet passen! Ik wil hem ook niet bomvol maar wel ruimte tot groei..... het is alleen lastig om een kubus te vinden van dit formaat incl meubel haha!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Aqua Medic Cube van Moi

Net even osmose apparaat getest en volgens mij doet hij het nog helemaal prima en hoef geen membramen te vervangen [emoji3]

En het voornaamste is dat hij nergens lekt haha!

8e6cacf10c7d0094a2ac8eb1de391b25.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Kogel is door de kerk.... spijtig genoeg moet ik jullie informeren dat de AM er toch echt uit gaat..... vanmiddag meer info over de nieuwe bak! Haha.... jullie zullen voort wel helemaal gek van me worden! Excuses!
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Denk dat je de winkels blij maakt met elke keer nieuwe spullen kopen.
Je moet me toch eens vertellen hoe jij ervoor zorgt dat je vrouw elke keer meegaat erin. Denk dat ik hier niet meer thuis hoefde te komen. 😋
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Kunnen we geen verzoekjes indienen Roel? Dat jij het besteld en wij vervolgens een paar weken erna het voor de helft overnemen? [emoji6][emoji39] toch zou ik nu goed nadenken over hoe en wat want vind het toch wel zonde allemaal je gooit een hoop geld weg zo lijkt me. In ieder geval ben ik benieuwd weer naar de nieuwe bak! [emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Leuk en interessant om te volgen. Ben benieuwd welke bak je nu van plan bent op te starten.
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Denk dat je de winkels blij maakt met elke keer nieuwe spullen kopen.
Je moet me toch eens vertellen hoe jij ervoor zorgt dat je vrouw elke keer meegaat erin. Denk dat ik hier niet meer thuis hoefde te komen. ��

Met heeeeeeel veel liefde en goede argumenten! Bij deze bak heb ik dus wat vissen laten zien waar ze helemaal fan van is... ik zei daarbij is er wel 1 probleem! Die kunnen dus niet in dit formaat bak! Haar reactie was.... dan verkoop je deze toch en koop je iets groter haha!!

Kunnen we geen verzoekjes indienen Roel? Dat jij het besteld en wij vervolgens een paar weken erna het voor de helft overnemen? [emoji6][emoji39] toch zou ik nu goed nadenken over hoe en wat want vind het toch wel zonde allemaal je gooit een hoop geld weg zo lijkt me. In ieder geval ben ik benieuwd weer naar de nieuwe bak! [emoji1360]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Haha dat kan altijd! Maar je hebt helemaal gelijk.... ik ben nogal impulsief en dat kan natuurlijk nonchalant overkomen (ben ik trouwens niet want vind het natuurlijk ook zonde geld) maar heb bij deze bak echt heel goed nagedacht en precies uitgetekend wat ik wil. De bak waarvan ik de offerte heb gehad is ook helemaal klaar en naar me zin dus zou gelijk kunnen beginnen met het inbouwen van apparatuur en de bak kunnen opstarten. Bij deze beloof ik ook dat dit de bak word die echt gestart gaat worden!

Leuk en interessant om te volgen. Ben benieuwd welke bak je nu van plan bent op te starten.
Thanks! Ik zal vanmiddag als alles rond is een voorbeeld posten!
 
Bovenaan