Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Red Sea E-Max 260

Gebruik het CO2-filter nu vanaf 5 juli. Moet zeggen dat de pH-waarde een stuk minder schommelt. De filter van mij heb ik in Duitsland besteld.
Maar bij Theo, Reefcorner, zag ik het filter ook staan toen ik half juli bij hem in de winkel was. Als ik dat geweten had, had ik de filter daar gekocht. Was ik goedkoper ik uit geweest. Zo'n pot is niet echt duur, ca. €14,-
 
Laatst bewerkt:
Goed om te weten dat er ook een navulling te krijgen is bij Reefcorner.
Ik gebruik een pot van 1000 gram, schat 1,5 liter.
 
Ik heb gisteren en vandaag mijn fotoalbum aangepast en voorzien van nieuwe foto's.
Verbaas me dan wel weer hoe snel sommige koraalsoorten kunnen groeien in gevangenschap.

DSC_2740.jpg
Stylophora spec. 10 juli 2016

DSC_3365.jpg
Stylophora spec. 12 augustus 2017

DSC_2873.jpg
Turbinaria mesenterina 23 september 2016

DSC_3355.jpg
Turbinaria mesenterina 12 augustus 2017

Zo heb ik nog een serie voorbeelden van goed en snelgroeiende koralen.
 
Nog een paar foto's.

DSC01342.jpg
Aquarium 19 mei 2016

DSC_3337.jpg
Het aquarium op 11 augustus 2017

DSC_2864.jpg
3 september 2016

DSC_3358.jpg
12 augustus 2017
 
Dat is een prachtige bak robert.
Je koralen staan er wel heel mooi bij.
 
Dank je wel voor het compliment Jan.
Ik verzorg mijn aquarium dan ook met veel plezier.
 
Re: Dagboek Red Sea E-Max 260 Robert

De groene Montipora plaat is zich steeds verder aan herstellen.
De kleur is weer prima en de groei zit er weer echt in!

Bekijk bijlage 480540
De plaat eind april begin mei 2017

Bekijk bijlage 480541
De plaat vandaag 11 augustus 2017.
De poliepen staan goed uit; de kleur is geheel terug en de beschadigingen zijn bijna overgroeid.
Zelf had ik het koraal in mei al afgeschreven.



Zo ziet de Montipora er vandaag uit. Er is van de beschadigingen helemaal niets meer te zien en de kleur is nog intenser geworden.

DSC_0012.jpg
 
Nog maar eens een filmpje gemaakt van mijn aquarium.

 
Laatst bewerkt:
Prachtig Robert, wat een rust om naar te kijken :eek:
 
Mooie grote stukken allemaal. 👌
 
Door de snelle groei van de koralen en kalkalgen moet ik heel wat Kh+ toevoegen per dag om de Kh-waarde rond de 8 te houden. Dit wordt mede versterkt door de totale grootte van het aquariumvolume (300 liter) . De oplossing maak ik zelf met een product van Colombo, dat is redelijk betaalbaar. De oplossing heeft een dosering van 100 ml op 300 liter levert 1 graad Kh-waarde op. Ik doseer momenteel 234 ml per dag op 300 liter. Zo hou ik de Kh-waarde op 8 dH. De dosering gebeurt 8 keer per dag met een dosis van ca.31 ml per keer.
Bovendien moet ik wekelijks de ruiten ontdoen van groeiende kalkalgen en dat niet alleen aan de randen of hoeken.
De pH schommelt tussen de 7,83 net voor de verlichting aangaat en 8,05 aan het einde van de lichtperiode. Lijkt me vrij stabiel als ik me niet vergis, ondanks het flinke aantal bewoners van de bak.
Tips inzake bovenstaand zijn zeer welkom.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
 
Door de snelle groei van de koralen en kalkalgen moet ik heel wat Kh+ toevoegen per dag om de Kh-waarde rond de 8 te houden. Dit wordt mede versterkt door de totale grootte van het aquariumvolume (300 liter) . De oplossing maak ik zelf met een product van Colombo, dat is redelijk betaalbaar. De oplossing heeft een dosering van 100 ml op 300 liter levert 1 graad Kh-waarde op. Ik doseer momenteel 234 ml per dag op 300 liter. Zo hou ik de Kh-waarde op 8 dH. De dosering gebeurt 8 keer per dag met een dosis van ca.31 ml per keer.
Bovendien moet ik wekelijks de ruiten ontdoen van groeiende kalkalgen en dat niet alleen aan de randen of hoeken.
De pH schommelt tussen de 7,83 net voor de verlichting aangaat en 8,05 aan het einde van de lichtperiode. Lijkt me vrij stabiel als ik me niet vergis, ondanks het flinke aantal bewoners van de bak.
Tips inzake bovenstaand zijn zeer welkom.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Je zou kunnen proberen je ph iets hoger te krijgen. Met een hogere ph zullen je koralen sneller groeien. Echter vind je alles snel genoeg gaan en heb je zoiets het draait nu goed ,lekker niks doen en genieten
 
Nog maar eens een filmpje gemaakt van mijn aquarium.


Wat een mooie bak zeg. Als ik dit zie zou ik nu alweer wat andere keuzes maken. Echt te gek. Voor mij een doel! ��

Ben je niet bang dat je sterpoliep gaat woekeren? Te snel? Ik vind het prachtig. Heb ook een grote steen bovenin liggen, zit daar wel over na te denken. Zie hem nu langsaam vast groeien op de naastliggende steen. Ik vind t mooi, maar wil er geen spijt van krijgen als het overal zit?
 
Bovenaan