Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Voorstellen

chiel_78

ZeewaterForum lid
Hallo Allemaal,

Na veel lezen wilde ik me dan toch ook maar even voorstellen. Michiel uit Zoetermeer :) Woon samen met mijn vriendin en dochtertje van (bijna) 6.
Een aantal jaar geleden kreeg ik het virus te pakken en ben mij toen gaan inlezen in van alles en nog wat. Door omstandigheden is het er helaas nooit van gekomen om ook daadwerkelijk een bak op te starten.

Nu begint mijn dochter steeds vaker over dat ze een aquarium wil, en zo begint ook mijn interesse in een zee aquarium weer aan te wakkeren. De laatste weken besteed ik dan ook (heel) erg veel tijd aan het lezen van Fora en allerlei boeken en youtube filmpjes die met zee aquaria te maken hebben.

Ik ben begonnen met een Excel lijst te maken voor alles wat ik nodig heb. Het is zo'n overvloed aan informatie dat een hoop wat je leest langzaam weer verdwijnt omdat er weer zoveel andere informatie bij gekomen is. Dus werd het tijd om alle kernpunten en randvoorwaarden in een lijst bij te gaan houden. Een hoop boeken ben ik dan dus ook voor de 2de keer aan het lezen ;)

Ik maak straks ook een post in het starts gedeelte want ik wil graag jullie raad :)

Groeten,
Michiel
 
Welkom Michiel in deze mooi wereld,
mijn advies is om het boekje van Tanne aan te schaffen en dan een lijstje te maken met wat je allemaal nodig hebt.
 
Boekje van Tanne reeds aangeschaft en gelezen.

Ben bezig met het Rifaquarium, 500 raadgevingen voor het zoutwater Aquarium, mini-encyclopodie zee aqaurium van Dick Mills en de boeken van Arno Klumpers.
Deze laatste had ik 2 jaar geleden al eens gelezen, en ben ik weer aan het lezen, daar staat alles net even wat uitgebreider beschreven.

Het boekje van Tanne gebruik ik dan voor de wat meer up to date informatie van specifieke dingen.

Gr
Michiel
 
Welkom Michiel!

Goed dat je je eerst uitgebreid oriënteert.

Als je je excelsheet met je plannen en vragen hier deelt, kunnen we er eens naar kijken om te zien of we je kunnen helpen.

Veel aquariumplezier gewenst :)
 
Welkom Michiel, er zitten hier genoeg zeer ervaren leden die je maar al te graag helpen :cool:
 
Bedankt allemaal :)
Vragen die op gaan komen kom ik zeker mee op het forum. Gaat alleen niet zo snel, druk op de zaak en andere familie aangelegenheden...je kent het wel :)

Rustig verder aan het lezen wanneer het kan en BRS TV kijken :)

Gr
Michiel
 
Bovenaan